۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبر: 83307440
T T
۰ نفر
90هزار نمونه مجرمان سابقه دار در بانك ژنتیك موجود است

تهران- ایرنا- رئیس سابق پزشكی قانونی كشور گفت: در بانك ژنتیك كه با كمك قوه قضاییه و نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها راه اندازی شد، در حال حاضر 90 هزار نمونه ژنتیك مجرمان سابقه دار و 16هزار پروفایل ژنتیكی موجود است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، احمد شجاعی روز چهارشنبه در آیین تكریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان پزشكی قانونی، افزود: بعد از 10 سال خدمت در پزشكی قانونی كشور خدا را شاكرم كه فرصتی پیش آمد تا بتوانم دینم را به انقلاب ادا كنم.
وی گفت: در این مدت سازمان پزشكی قانونی با مشكلات متعددی مواجه بود، اما توانستیم در این مدت ده سال را با آرامش در سازمان پزشكی قانونی كشور پشت سر بگذاریم و همه در جهت پیشرفت سازمان كمك كردند.
شجاعی گفت: خوشحال هستم جایگزین بنده یك فرد مومن و بسیجی و آماده به كار است و یقین دارم او می‌تواند بهتر از بنده در پزشكی قانونی كار كند و این جوان فعال، سازمان را نیز می‌شناسند و همه عزیزان چندین برابر به ایشان كمك و همكاری كنند و فردی توانمند است.
رییس سابق پزشكی قانونی كشور با ارائه گزارشی از دوران فعالیتش در این سازمان، گفت: در بحث تشكیلات سازمانی توانستیم چارت سازمانی را تصویب كنیم و تعداد نیرو‌های سازمان را از 1300 نفر به 7هزارو 351نفر برسانیم.
شجاعی گفت: ما توانستیم زمان تشریح اجساد را از 140 روز به 64 روز و زمان معاینه را از 65 دقیقه به 54 دقیقه كاهش دهیم.
وی اضافه كرد: سازمان پزشكی قانونی در طول سال‌های گذشته در 20 حادثه مهم كشور از جمله حادثه منا، حادثه قطار سمنان و سقوط هواپیما به سرعت ایفای نقش كرده است.
شجاعی گفت: در حوزه آموزش و پژوهش موفقیت‌های بسیاری داشتیم و بیش از 100 دوره آموزشی برگزار شده است.
رئیس سابق سازمان پزشكی قانونی كشورافزود: روابط عمومی در كار‌های فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده است. همكاری با مجامع بین المللی با سایر كشور‌ها و ارایه آموزش به آن‌ها از دیگر اقدامات این سازمان است.
وی اضافه كرد: توانستیم مركز تحقیقات پزشكی قانونی را احیا كنیم و 132 پروژه تحقیقاتی انجام شده است و همچنین 350 مقاله و سه مركز تحقیقاتی سم شناسی راه اندازی شد.
در آیینی با حضور مسئولان ارشد قوه قضایه از خدمات 10ساله احمد شجاعی قدردانی شد و عباس مسجدی نیز به عنوان رئیس جدید سازمان پزشكی قانونی معرفی شد.
اجتمام*2181*9105

سرخط اخبار جامعه