۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۰۳
کد خبر: 83306613
T T
۰ نفر

سه هزار نفر در مركز آموزش فني وحرفه اي دشتي آموزش ديدند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۰۳
کد خبر: 83306613
سه هزار نفر در مركز آموزش فني وحرفه اي دشتي آموزش ديدند

بوشهر- ايرنا- مديركل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: سال گذشته سه هزار نفر از جوانان دشتي و مناطق همجوار در مركز آموزش فني و حرفه اي اين شهرستان آموزش مهارتي فني وحرفه اي مورد نياز بازار كار را فراگرفتند.

به گزارش ايرنا، عبدالمجيد دراهكي روز سه شنبه در جمع مسئولان شهرستان دشتي افزود: مركز آموزش فني و حرفه اي دشتي با 10 كارگاه آموزشي يكي از مراكز مهم آموزشي مهارتي دراستان بوشهر است كه نقشي مهم در ارتقاي مهارت هاي فني و حرفه اي جوانان جوياي كار اين شهرستان و استان بوشهر دارد.
دراهكي، به برنامه مهم اين اداره كل براي معرفي بيشتر مراكز فني و حرفه اي استان بوشهر به دانش آموزان، دانشجويان و اصناف اشاره كرد و افزود: با اجراي اين طرح بيش از پنج هزار نفر ازدانش آموزان، دانشجويان ، اصناف و مسئولان دستگاه هاي اجرايي از مراكز آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر بازديد كرده اند و از نزديك با نوع مهارت ها و سطح آموزش اين مراكز آشنا شدند.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر ادامه داد: براي ورود موفقيت آميز به عرصه‌ كار نيازمند تغيير رويكرد و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزي در بين خانواده‌ ها هستيم.
وي بيان كرد: مهارت مهمترين اصل براي ورود جوانان به بازار كار است و با توجه به فقر مهارتي در كشور بايد در بين جوانان فرهنگ ‌سازي شود.
دراهكي تاكيد كرد: مراكز فني و حرفه‌اي به عنوان بهترين مكان براي افزايش مهارت نوجوانان و جوانان محسوب شده و بايد از چنين زمينه اي به بهترين شكل ممكن استفاده كرد.
وي اضافه كرد: تنوع بخشي به حرفه‌هاي آموزشي فني و حرفه‌اي ضرورت دارد و بايد با برطرف سازي نيازهاي آموزشي جامعه زمينه افزايش رويكرد جوانان به مراكز فني و حرفه اي را فراهم آوريم.
فرماندار دشتي گفت: ايجاد اشتغال پايدار با ترويج آموزش هاي مهارتي از مهمترين برنامه‌هاي فرمانداري دشتي در سال جاري است و فني و حرفه‌اي بايد سرلوحه همه آموزش‌ها قرار گيرد.
عبدالله نادري افزود: تقويت آموزش هاي فني و حرفه اي به رونق كسب و كار و كارآفريني در جامعه كمك مي كند و يكي از ابزارهاي مهم در تربيت نيروي انساني و نيروي كار در شهرستان آموزش هاي فني و حرفه اي است.
نادري ادامه داد: وجود پل هاي ارتباطي ميان مراكز آموزشي، صنعتي و توليدي باعث مي شود كه مراكز فني به تربيت نيروهايي بپردازند كه مورد نياز بخش هاي توليدي جامعه بوده و كارايي و توانايي آنها را در اين مسير افزايش خواهد داد.
نادري اظهارداشت: امسال براساس برنامه ‌ريزي انجام شده بيش از سه هزار نفر جوانان آموزش‌هاي مهارتي را براساس ظرفيت‌هاي توليدي در شهرستان دشتي فرا مي‌گيرند.
وي تاكيد كرد: شهرستان دشتي با داشتن ظرفيت‌هاي مهم صنعتي، خدماتي و توليدي نقشي مهم در رونق توليد در استان بوشهر دارد.
شهرستان دشتي با 86 هزار نفر جميعت در 80 كيلومتري جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206

سرخط اخبار استان‌ها