۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83305118
T T
۰ نفر
حادثه خط لوله 42 اينچ نفت صادراتي اميديه تلفاتي نداشت

اهواز-ايرنا-استاندار خوزستان گفت: حادثه خط لوله 42 اينچ نفت صادراتي اميديه تلفاتي نداشت و در جريان اين حادثه پنج نفر دچار مشكل تنفسي شدند كه به بيمارستان اعزام و درمان شدند.

غلامرضا شريعتي دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: خط لوله 42 اينچ نفت صادراتي اميديه به اهواز با آنكه در حال تعمير بود، به دليل برخورد لودر و نشت نفت به بيرون دچار حريق و انفجار شد كه براي جلوگيري از گستردگي حادثه انفجار ، شير خط لوله نفت و گاز مجاور را بستيم ولي بايد مقدار نفت و گازي كه در لوله ها هست، به طور كامل بسوزد تا بعد از آن بتوان تعميرات را آغاز كرد.
وي توضيح داد: به دليل نزديكي خط لوله 12 اينچي گاز مايع به محل حادثه، اين خط نيز دچار حادثه شده است.
وي گفت: خوشبختانه حادثه مذكور تلفات جاني نداشته و يك روستا كه در نزديكي اين خط لوله قرار داشته تخليه شده و هيچ مشكل خاصي براي اهالي آنجا به وجود نيامده است.
فرماندار اميديه نيز گفت: با توجه به كاهش مقدار نفت باقي مانده در اين خط لوله ، پيش بيني مي شود تا عصر امروز اين آتش سوزي به طور كامل مهار و اطفا شود.
مهران رفيعي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : در پي اين حادثه روستاي صالح آباد كه در نزديكي خط لوله و در فاصله 50متري آن واقع شده به طور كامل تخليه شد.
وي با بيان اين كه اين روستا تنها داراي سه خانوار است توضيح داد: دامهاي روستاييان نيز از محل تخليه شده اند.
فرماندار اميديه ادامه داد: با توجه به اينكه خانه هاي روستا بلوكي هستند، خسارت وارد شده هنوز مشخص نيست هر چند به نظر ميرسد خسارتها جزيي باشد ولي پس از مهار كامل آتش اعلام مي شود .
وي گفت: در حال حاضر نيز نفت موجود در لوله كاهش پيدا كرده كه پس از سوختن كامل اين نفت عمليات تعمير آغاز مي شود.
ظهر امروز براثر برخورد يك لودر با خط انتقال نفت42 اينچ اميديه به اهواز در حين تعمير، اين خط دچار آتش سوزي شد.
7164/6002

سرخط اخبار استان‌ها