۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۳
کد خبر: 83301598
T T
۰ نفر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۳
کد خبر: 83301598
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

تهران – ایرنا- موسوی:ایران برامنیت تنگه هرمز، شاهراه انرژی جهان تاكید دارد، 11 انتظار محمد شریعتمداری از سازمان تامین اجتماعی،معاون وزیرصنعت: معدن وصنایع معدنی نیاز به مواد اولیه خارجی ندارد،واكنش اردوغان به آمریكا؛ نمی توانید تركیه را ببلعید و آمریكاپنج موردمعافیت مرتبط بابرنامه هسته ای ایران راتمدیدكرد مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته به شمار می روند.

**اخبار داخلی
تهران - اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در پیامی به كاظم جلالی رئیس مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، درگذشت مادر وی را تسلیت گفت.
تهران-سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان گفت: مادامی كه منافع مردم ایران از این تنگه مهم و حیاتی تامین شود جمهوری اسلامی ایران بر امنیت تنگه هرمز به عنوان شاهراه تامین و ترانزیت انرژی جهان تاكید دارد.
تهران- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی 11 انتظار خود از سازمان تامین اجتماعی را تشریح كرد.
تهران- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت گفت:اثر پذیری معدن و صنایع معدنی از تحریم ها كم است و معدن و صنایع معدنی نیازی به مواد اولیه خارجی ندارد.
شهرری- دبیركل اپك و هیات همراه جمعه شب با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره)، به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام كردند.
ساری - فرمانده پلیس راه مازندران از یك طرفه شدن جاده هراز و كندوان خبر داد و گفت : به دلیل ترافیك زیاد و به منظور تخلیه بار ترافیكی این 2 جاده به سمت تهران یك طرفه شده اند.

**اخبار خارجی
پكن- ستاد مشترك ارتش كره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام كرد كره شمالی امروز شنبه یك موشك كوتاه برد ناشناس را در دریای شرقی آزمایش كرده است.
تهران – رهبر شیعیان بحرین در پیامی، اصلاح ساختار سیاسی بحرین را تنها راه نجات این كشور دانست و گفت: ساختار سیاسی بحرین از یك عقب ماندگی بزرگ و ریشه ای رنج می برد.
لندن–نارضایتی رأی‌دهندگان انگلیسی از روند خروج این كشور از اتحادیه اروپا سبب شد تا در انتخابات شوراهای شهر انگلیس، حزب حاكم در نتایجی كم‌سابقه یك هزار و 200 كرسی را از دست بدهد.
تهران – رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه روز جمعه در واكنش به تهدید آمریكا برای اعمال تحریم علیه این كشور به خاطر خرید سامانه ضدموشكی اس 400 از روسیه گفت: تركیه بزرگتر از آن است كه كسی بتواند آن را ببلعد.
تهران – خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یك مقام ارشد دولت آمریكا گزارش داد این كشور پنج مورد از هفت مورد معافیت مرتبط با همكاری هسته ای غیرنظامی روسیه و كشورهای اروپایی با ایران را تمدیدكرده است.
تهران – «جرولد نادلر» رئیس كمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریكا به «ویلیام بار» وزیر دادگستری این كشور تا روز دوشنبه مهلت داد كه زمینه دسترسی اعضای كنگره به گزارش كامل و سانسور نشده «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریكا را فراهم كند.
مسكو - روسای جمهور روسیه و آمریكا در تماسی تلفنی در خصوص طیف وسیعی از موضوعات از جمله بحران ونزوئلا گفت وگو كردند و ولادیمیر پوتین به همتای آمریكایی خود گفت كه فقط مردم ونزوئلا حق تعیین سرنوشت خود را دارند.
لندن – «پیتر وستمكات» سفیراسبق انگلیس در آمریكا معتقد است كه تحریمهای ضد ایرانی واشنگتن هدف مشخصی را دنبال نمی كند، درنتیجه كارایی ندارند.
تهران– قاضی یك دادگاه فدرال در ایالت مریلند با صدور حكمی اعلام كرد فرمان دونالد ترامپ برای ممنوعیت سفر اتباع چند كشور به آمریكا، ممكن است با انگیزه خصومت نامشروع با مسلمانان صادر شده باشد، بنابراین سه شكایت علیه این فرمان به جریان می افتد.
بیروت - شیخ نعیم قاسم معاون دبیركل حزب الله لبنان روز پنجشنبه تاكید كرد: برای پیروزی در هر نبردی اطمینان داریم و همواره با ثبات و مقاومت در صحنه ها حضور خواهیم داشت.
تهران – وزارت كار آمریكا اعلام كرد كه آمار كلی اشتغال در ماه آوریل بهبود یافته اما در عین حال بیكاری در برخی حوزه ها افزایش یافته است.
تهران – وزارت دفاع عراق اعلام كرد كه فیلم منتشر شده از ابوبكرالبغدادی، سركرده گروه تروریستی داعش، اعتراف به شكست كامل این گروه بود.
تهران – پنتاگون در گزارش سالیانه خود به كنگره آمریكا نسبت به افزایش فعالیت های چین در قطب شمال از جمله اعزام زیردریایی های چینی به این منطقه ابراز نگرانی كرد.
تهران – عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) گفت: مقاومت معادله آتش بس مقابل همزمان با ادامه محاصره غزه را نمی پذیرد.
تهران – تارنمای هیل گزارش داد اعضای ارشد تیم امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا برای بررسی گزینه های نظامی علیه ونزوئلا در پنتاگون تشكیل جلسه دادند اما آسوشیتدپرس نوشت كه احتمال مداخله نظامی واشنگتن در ونزوئلا كم است.
تهران– قاضی یك دادگاه فدرال در ایالت مریلند با صدور حكمی اعلام كرد فرمان دونالد ترامپ برای ممنوعیت سفر اتباع چند كشور به آمریكا، ممكن است با انگیزه خصومت نامشروع با مسلمانان صادر شده باشد، بنابراین سه شكایت علیه این فرمان به جریان می افتد.
شبك**1708
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست