۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۱۵
کد خبر: 83295697
T T
۰ نفر
معاون استاندار: مطبوعات كردستان روندي رو به رشد دارند

سنندج - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار كردستان وضعيت مطبوعات كردستان را مطلوب و روبه رشد ارزيابي كرد و گفت: مطالب و موضوعات ارزشمندي در مطبوعات استان منتشر مي شود كه اشتياق براي خريد كالاي فرهنگي را در مردم ايجاد مي كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسين فيروزي در نخستين روز برپايي نمايشگاه رسانه هاي كُردي در حاشيه بازديد از غرفه هاي اين نمايشگاه اظهار داشت: از رسانه ها انتظار مي رود زمينه توسعه هر چه بيشتر استان را فراهم كنند چرا كه معتقديم رسانه هاي كُردي ريل قطار توسعه در مناطق كُردنشين هستند.
وي با اشاره به اينكه توجه رسانه ها به مخاطبان و مصرف كنندگان هم بسيار حائز اهميت است، اضافه كرد: فعالان حوزه رسانه براي افزايش سهم نشريات در سبد خانوار بايد بيانديشند و پيشنهادات و راهكارهاي خود را در اين رابطه ارائه كنند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار كردستان در پاسخ به سخنان مدير مسئول روزنامه روژان مبني بر اينكه مسئولان مانع نقد رسانه ها نشوند چرا كه جامعه بدون نقد پيشرفت نمي كند، افزود: مجموعه دولت در اين استان نسبت به رسانه ها، قايل به خودي و غير خودي نيستند و از اين لحاظ خاطر جمع باشيد.
فيروزي با بيان اينكه هر آنچه در رسانه ها منتشر مي شود مورد احترام مسئولان است، يادآور شد: خروجي انتشار اخبار، تحليل و انتقاد درست منجر به تصميم سازي و اقدامي صحيح مي شود و انجام اين فرآيند به نفع و سود جامعه است.
وي تاكيد كرد: ايجاد هر نوع ايراد و مشكلي در اين فرآيند به ضرر همه تمام مي شود بنابراين درخواست ما مسئولان از رسانه ها رعايت اخلاق حرفه اي است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار كردستان در ارتباط با تنها روزنامه استان كردستان كه بدليل گراني كاغذ دو، سه شماره از آن در هفته منتشر مي شود، گفت: همين كه كردستان صاحب روزنامه شده مايه خوشحالي و افتخار است.
فيروزي اظهار داشت: روزنامه روژان كمتر به انتشار خبر و بيشتر به گزارش هاي تحليلي مي پردازد و قطعا ايجاد مشي اعتدالگرايانه تر در تحليل ها تاثيرگذاري بيشتري بدنبال دارد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار كردستان تاكيد كرد: در مناطق كُردنشين كه هنوز در فازهاي اوليه توسعه هستيم بايد تقويت اميد و انگيزه را همواره مد نظر داشته و الگوهاي توسعه رسانه هاي دنيا و ايران را متناسب با اقتضائات اجتماعي، سياسي، فرهنگي و امنيتي موجود در اين مناطق بومي سازي كنيم.
به گزارش ايرنا، نخستين جشنواره رسانه هاي كُردي روز سه شنبه در سنندج با معرفي نفرات برتر بخش هاي مختلف به كار خود خاتمه مي دهد.
در اين دوره جشنواره از استان كردستان 590 اثر از 124 شركت كننده، از آذربايجان غربي 102 اثر از 31 شركت كننده، ايلام 42 اثر از 14 شركت كننده، كرمانشاه 122 اثر از 32 شركت كننده، تهران 13 اثر و از استان سمنان نيز يك اثر ارسال شده است.
از جمله برنامه هاي اين جشنواره علاوه بر برپايي نمايشگاه براي مدت سه روز، برگزاري يك روزه چهار كارگاه آموزشي در بخش هاي خبر و تيتر، گزارش و مصاحبه، صفحه آرايي و گرافيك و يادداشت و سرمقاله است كه روز دوشنبه با حضور اساتيد برجسته اين بخش ها و اهالي رسانه برگزار مي شود.
9936/9102

سرخط اخبار استان‌ها