۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۴۱
کد خبر: 83291880
T T
۰ نفر
معاون استاندار: 170كيلومتر از راه‌‌آهن ميانه - تبريز تا پايان سال بهره‌برداري مي‌ شود

تبريز - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار آذربايجان شرقي با تاكيد بر لزوم بازنگري و مهندسي مجدد در انتهاي محـور راه‌آهن ميانه - تبريز، گفت: تا پايان امسال 170 كيلومتر از اين مسير به بهره‌برداري مي‌رسد.

جواد رحمتي روز پنجشنبه در نشست بررسي مشكلات پروژه راه‌ آهن ميانه - تبريز كه با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌هاي كشور تشكيل شد، ابراز اميدواري كرد: با تلاش و همت مضاعف تا پايان كار دولت تدبير و اميد كل پروژه به بهره‌برداري برسد.
وي تاكيد كرد: با توجه به توسعه شهر تبريز و جلوگيري از تبعات اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، مسير خط آهن، ايستگاه‌ها و كليه موارد فني با لحاظ كردن اصول مديريت شهري مورد بازنگري و مهندسي مجدد قرار گيرد.
در اين جلسه مقرر شد اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي پيگيري‌هاي لازم در خصوص تملك اراضي باقي‌مانده در انتهاي خط‌ آهن ميانه - تبريز را انجام داده و در مورد ايستگاه خاوران موضوع از طريق كميته جانمايي ايستگاه‌ها پيگيري شود.
همچنين با توجه به اينكه ايستگاه خط 3 متروي تبريز در محل پايانه مركزي در حال اجراست، مقرر شد موضوع احداث ايستگاه دوم راه‌آهن به منظور اتصال به مترو در كميته ايستگاه‌ها بررسي شود.
طرح راه آهن ميانه تبريز حدود ۲۰۳ كيلومتر بوده كه ۱۳۲ كيلومتر آن شامل مسير ميانه_بستان آباد و ۷۰ كيلومتر شامل مسير بستان آباد تا تبريز است.
راه‌آهن دوخطه ميانه - بستان آباد- تبريز از ايستگاه فعلي ميانه واقع در مسير راه‌آهن تهران - تبريز شروع و با گذر از شهرهاي تركمنچاي، بستان‌آباد و باسمنج به ايستگاه كنوني تبريز متصل مي‌ شود.
اين طرح از سال 1379 آغاز شده است.
خط آهن تبريز ـ ميانه ادامه راه‌آهن تهران ـ ميانه است كه در صورت تكميل، فاصله بين تهران و تبريز را از نظر مسافت 114 كيلومتر و از لحاظ زماني 5.5 ساعت كاهش مي‌دهد.
اين خط آهن به صورت دو خطه طراحي شده و حداكثر سرعت آن براي واگن‌هاي باري 120 كيلومتر و براي واگن‌هاي مسافربري 160 كيلومتر در ساعت خواهد بود.
/3071/6132

سرخط اخبار استان‌ها