۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83291445
T T
۰ نفر

رویترز: امارات محلی برای قاچاق طلا از آفریقا شده است

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83291445
رویترز: امارات محلی برای قاچاق طلا از آفریقا شده است

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز گزارش داد كه امارات سالانه میلیاردها دلار طلا از آفریقا قاچاق می كند و از این كشور به اروپا، آمریكا و دیگر كشورها می رود.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش، با مقایسه واردات طلا به امارات و صادرات این فلز از كشورهای آفریقایی، میزان تجارت قاچاق این كشور كشف شده است.
گزارش گمرك امارات نشان می دهد كه این كشور در سال 2016 میلادی، 15 میلیارد و 100 میلیون دلار طلا وارد كرده و به عنوان بالاترین واردكننده طلا لقب گرفته است، این درحالی است كه این میزان در سال 2006 تنها یك میلیارد و 300 میلیون دلار بود.
این آمارها نشان می دهد كه امارات در سال 2016 میلادی، 446 تن طلا وارد كرد، درحالی كه این میزان در سال 2006 میلادی، تنها 67 تن بود.
كارشناسان بازار طلا در گفت و گو با رویترز تصریح كردند كه این حجم واردات طلا نشان می دهد كه بخش بزرگی از آن بدون پرداخت مالیات به كشورهای تولید كننده انجام شده است.
شركت های استخراج طلا در آفریقا به رویترز گفته اند كه آنان محصول خود را به امارات صادر نمی كنند، این امر مهر تاییدی است بر این كه واردات این فلز به ابوظبی از منابع غیر رسمی انجام می شود.
براساس گزارش بانك اطلاعات تجارت بین الملل، امارات در سال 2016 به بزرگ ترین وارد كننده طلا از كشورهای آفریقایی تبدیل شده بود.
درحالی كه چین در سال 2015 نخستین واردكننده این فلز بود، امارات در سال 2016 جای چینی ها را گرفت.
چین در سال 2016 با فاصله زیاد پس از امارات دومین واردكننده طلا بود و میزان واردات این كشور تنها هشت میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد شد.
سوئیس در آن سال با هفت میلیارد و 500 میلیون دلار سومین واردكننده طلای جهان شد.
درحالی كه امارات در سال 2016 اعلام كرد كه از 46 كشور آفریقایی طلا وارد كرده است، اما تنها 25 كشور قاره سیاه اطلاعات صادرات این فلز را در اختیار بانك اطلاعات تجارت بین الملل قرار دادند.
این امر نشان می دهد كه ورود طلا از 21 كشور دیگر آفریقایی به امارات از راه قاچاق انجام شده است.
كشورهای آفریقایی مانند غنا، تانزانیا و زامبیا به قاچاق گسترده طلا اعتراض دارند و همواره مراتب نارضایتی خود را اعلام كرده اند.
شیوه های غیر قانونی تولید طلا افزایش یافته و این روش به كسب درآمد میلیون ها افریقایی تبدیل شده است، به گونه ای كه برخی از مردم آفریقا هرگز نمی توانستند از راه قانونی به این درآمد دست یابند.
شیوه استخراج غیر قانونی طلا معایب بزرگی هم دارد كه از جمله آن می توان به آلودگی محیط زیست با مواد شیمیایی اشاره كرد.
كارگرانی كه در معدن استخراج طلا كار می كنند، همگی به صورت غیر قانونی مشغول فعالیت نیستند و برخی از آنان، میزان طلای استخراج شده خود را به دلالان می فروشند.
این دلال ها طلا را یا مستقیم از راه هوایی و ساك های دستی به خارج از آفریقا منتقل می كنند و یا در مرزها می فروشند.
شبس**9363**1613
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد