۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۷
کد خبر: 83290380
T T
۰ نفر
100 دستگاه خودرو بخش كشاورزي در كنترل سيلاب سيستان مشاركت دارند

زاهدان- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: بيش از 100 دستگاه ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين بخش كشاورزي اين استان در كنترل سيلاب سيستان مشاركت دارند.

غلام حيدر زورقي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از روزهاي آغازين ورود سيلاب به دشت سيستان مديريت جهاد كشاورزي پنج شهرستان حوزه سيستان، مجري طرح انتقال آب با لوله با تمامي پيمانكاران، نيروها و ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك به طور شبانه روزي به هماهنگي ستاد مديريت بحران براي مهار سيلاب بسيج شدند.
وي افزود: مشاركت در حفاظت از كانال هاي آبياري، كنترل دايك رودخانه هاي اصلي به منظور جلوگيري از ورود سيلاب به مزارع، روستاها و تاسيسات از عمده فعاليت هاي نيروهاي بخش كشاورزي در كنار ساير ارگانها و نهادها بوده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: تاكنون بيش از 100 حوضچه بتني نيز توسط مجري طرح انتقال آب با لوله دشت سيستان در اختيار ستاد مديريت بحران شهرستانهاي حوزه سيستان قرار گرفته است.
وي بيان كرد: ماشين آلات و پيمانكاران پروژه دشت سيستان در بستن دايك تخريب شده نياتك مشاركت داشته و خدمات بسياري ارائه كردند.
به گزارش ايرنا سيلاب هاي غير قابل كنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سيستان جاري شده است.
اين سيلاب ها پس از بارندگي هاي هفته گذشته در حوضه آبريز رودخانه هيرمند و آب شدن برف هاي كوههاي هندوكش در بالا دست اين رودخانه از جمعه شب سيلاب شدت بيشتري گرفته است.
منطقه سيستان با پنج شهرستان زابل، زهك، هيرمند، هامون و نيمروز در شمال سيستان و بلوچستان واقع شده و با ولايت نيمروز افغانستان هم مرز است.
7316**3213

سرخط اخبار استان‌ها