۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۰۳
کد خبر: 83289045
T T
۰ نفر
خواستار گسترش همكاري هاي اقتصادي با تهران هستيم

تهران- ايرنا- دستيار ويژه وزير امورخارجه بوسني و هرزگوين در امور دوجانبه گفت: به دنبال توسعه همكاري‌ها با جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي تجاري، اقتصادي، و همچنين حوزه هاي فرهنگي و علمي هستيم.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، «احمد خليلوويچ» امروز- سه شنبه- در ديدار «مرتضي صفاري نطنزي» رييس كميته سياست خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با يادآوري روابط ديرينه بوسني و هرزگوين و ايران اظهارداشت: دو كشور روابط خوبي با يكديگر دارند كه بر اين بستر مي‌توان روابط دوجانبه را بيش از پيش گسترش داد.
وي با بيان اين كه مجلس و دولت بوسني و هرزگوين از تقويت روابط فيمابين استقبال مي‌كند،افزود: بوسني و هرزگوين به دنبال توسعه همكاري‌ها با جمهوري اسلامي ايران در حوزه تجاري و اقتصادي است.
وي همچنين علاوه بر تاكيد بر اهميت روابط اقتصادي و تجاري خواستار توسعه همكاري در حوزه‌هاي فرهنگي و علمي شد.
همچنين در اين ديدار صفاري نطنزي با اشاره به روابط دوستانه و ديرينه ميان ايران و بوسني هرزگوين گفت:با وجود چنين پشتوانه‌اي بايد براي تقويت اين مناسبات تلاش شود و ارتباطات ميان دو كشور در سطوح مختلف تقويت شود.
نماينده مردم نطنز و قمصر در مجلس يادآورشد: جمهوري اسلامي ايران از اولين كشورهايي بود كه استقلال بوسني و هرزگوين را به رسميت شناخت و از آن حمايت كرد.
رييس كميته سياست خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: بسترهاي مناسب و خوبي در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، تجاري و فرهنگي براي ارتقاي مناسبات ميان دو كشور وجود دارد كه مي‌توان از آن در راستاي منافع دو ملت بهره برد.
صفاري نطنزي نقش گروه‌هاي دوستي پارلماني را در تسهيل و تسريع مناسبات كشورها مهم خواند و گفت: دو كشور بايد در مجامع بين‌المللي نيز همكاري‌هاي خود را تقويت كنند و حمايت‌هاي لازم را از يكديگر بعمل آورند.
نماينده مردم نطنز در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: با توجه به نقش مهم و سازنده گروه‌هاي دوستي پارلماني ايران و بوسني هرزگوين در پيشبرد روابط پارلماني دو كشور و تسريع همكاري‌هاي دو دولت، گروه دوستي پارلماني ايران و بوسني هرزگوين در مجلس شوراي اسلامي از تبادل هيات و گفت وگو با همتايان خود در مجالس بوسني هرزگوين استقبال مي‌كند.
سيام*3061*2021**

سرخط اخبار سیاست