۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83287545
T T
۰ نفر

بايد نرخ پوشش برنامه هاي سلامت محور مدارس افزايش يابد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83287545
بايد نرخ پوشش برنامه هاي سلامت محور مدارس افزايش يابد

قزوين - ايرنا - معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش قزوين گفت: بايد نرخ پوشش برنامه هاي سلامت محور در مدارس افزايش يابد تا با انتقال فرهنگ خود مراقبتي و رعايت بهداشت شاهد ارتقاي نرخ سلامتي در جامعه باشيم.

به گزارش ايرنا عين الله صادقي روز دوشنبه در مراسم نمادين آغاز هفته سلامت كه در دبيرستان دخترانه توحيد برگزار شد، افزود: با توجه به شعار امسال هفته سلامت كه با عنوان مراقبت هاي اوليه بهداشتي، راهي به سوي پوشش همگاني سلامت نامگذاري شده تلاش مي كنيم با استفاده از اين فرصت در راستاي بيان اهميت و جايگاه بسيار مهم بهداشت و سلامت گام هاي بسيار ارزشمندي برداشته و نرخ پوشش فعاليت هاي بهداشتي و درماني افزايش يابد.
وي اضافه كرد: به دليل اهميت چنين برنامه هايي، سازمان بهداشت جهاني در سال هاي اخير شعارهاي هفته سلامت را به اين امر اختصاص مي دهد تا حساس سازي لازم براي آگاهي آحاد جامعه صورت گيرد.
صادقي ادامه داد: هم اكنون 21 درصد دانش آموزان استان بر اثر رژيم غذايي نادرست دچار چاقي و اضافه وزن بوده يا از نظر ساختار قامتي در وضعيت نامناسبي قرار دارند، از اين رو بايد با آموزش و فرهنگسازي زمينه اصلاح اين وضعيت را فراهم كرد.
وي با اشاره به برنامه ها و طرح هاي مختلف آموزش و پرورش در راستاي ارتقاي سلامت دانش آموزان كه با همكاري دانشگاه علوم پزشكي اجرا مي شوند، گفت: جشنواره سفيران سلامت يكي از همين برنامه ها است كه دانش آموزان فعاليت هاي ترويج سلامت را براي همسالان خود انجام مي دهند و به زودي نيز اختتاميه آن برگزار خواهد شد.
صادقي گفت: در سال تحصيلي جاري استان قزوين براي هفتمين بار رتبه اول كشور را از نظر اجراي برنامه هاي سلامت محور در مدارس به دست آورد.
معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش قزوين، مشاركت مردم و نهادهاي جامعه را در تحقق سلامت موثر دانست و افزود: بدون شك سلامت و ايمني مواد غذايي در تندرستي مردم موثر است و بايد تغذيه از سلامت لازم برخوردار بوده و عاري از هرگونه آلودگي باشد.
اول تا هفتم ارديبهشت ماه در ايران به عنوان هفته سلامت نامگذاري شده است.
7388* 6101

سرخط اخبار استان‌ها