۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲
کد خبر: 83284370
T T
۰ نفر
امام جمعه بجنورد: رونق تولید در هجمه مشكلات سیل گم نشود

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: شعار امسال كه رونق تولید تعیین شده نباید در هجمه مشكلات و مسائل سیل به فراموشی سپره شود و ضروری است این مهم به صورت جدی در محافل و گفتمان ها مورد بحث و گفت و گو قرار گیرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز جمعه این هفته مركز استان كه در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: هم اكنون باید تمامی محافل ها تولید فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و حتی تولید فكر را مد نظر داشته و همه افراد باید توان خود را در این مسیر به كار گیرند تا سالی پررونق را در تمامی حوزه ها داشته باشیم.
وی با اشاره به حادثه سیل و خسارات آن، افزود: اقتصاد ریاضتی و دستوری نداریم و تنها راه نجات كشور اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه بجنورد از بانك ها و دستگاه های اجرایی استان خواست تا روند كار فعالان بخش خصوصی را آسان سازی كنند و اظهار داشت: هم اكنون كشور نیاز به تلاش و كوشش بخش خصوصی دارد كه باید راه را برای فعالیت این بخش فراهم كرد.
وی افزود: هم اكنون باید با كار و تلاش و رونق تولید خسارت هایی كه از نظر اقتصادی در جریان سیل در استان های مختلف كشور رخ داده، جبران كنیم كه این امر تلاشی مضاعف را طلب می كند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از مردم نیز خواست تا سرمایه و نقدینگی های خود را از حالت ركود خارج كنند و گفت: تورم كنونی ناشی از نقدینگی است و مردم باید پول را صرف كار و تولید كنند و این امر می تواند كشور را از این وضعیت بد اقتصادی نجات دهد.
یعقوبی اظهار داشت: ذخایر پولی باید وارد بازار، كارگاه ها و كارخانه ها شود و تنها در این صورت است كه چرخه اقتصادی سلامت خود را بازیافته و علاوه بر اشتغال زایی، تولید و رونق تورم نیز نخواهیم داشت.
وی با بیان اینكه هم اكنون باید فعالان اقتصادی وارد كار و عرصه شوند اظهار داشت: دولت به تنهایی توان اصلاح و سامان دادن چرخه اقتصادی را ندارد، خسارت های سیل و حوادث نیز به این امر افزوده شده است.
وی از دستگاه های اجرایی و مسئولان خواست تا هم اكنون در روند كار سخت گیری نداشته باشند و افزود: فعالان اقتصادی نباید برای گرفتن یك موافقتنامه یكسال صبر كنند بلكه باید این روند به روز شود.
3007/5132

سرخط اخبار استان‌ها