۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83283329
T T
۰ نفر
220هزار هكتار از اراضي فارس به سامانه نوين آبياري تجهيز شد

شيراز- ايرنا- مجري طرح سامانه هاي نوين آبياري وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اين‌ كه استان فارس رتبه اول اجراي سامانه نوين آبياري در كشور دارد، گفت: در اين استان بالغ بر 220 هزار هكتار از اراضي به سامانه هاي نوين آبياري مجهز شده كه 15 هزار هكتار از اين سطح مربوط به سال 97 است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان فارس، عباس زارع در حاشيه بازديد از پانزدهمين نمايشگاه بين المللي كشاورزي، ماشين آلات، نهاده ها و آبياري اضافه كرد: صنعتگران ما با نوآوري خوب به سمت سياست‌هاي نظام در ارتباط با آبياري موضعي سوق داده شدند و در اين نمايشگاه ارتقاي فناوري در زمينه قطره‌چكان، آب‌پاش‌ها، فيلتراسيون و نوار تيپ مشهود است.
وي با اشاره به خشكسالي‌هاي چندسال اخير و شرايط تحريم تلاش در توليد مواد غذايي و افزايش ضريب امنيت غذايي را ضروري دانست و افزود: اجراي سامانه‌هاي نوين آبياري در كشور در دستور كار قرار گرفته كه با حمايت خوب نظام، استقبال كشاورزان و ظرفيت خوب مشاوران، پيمانكاران و توليدكنندگان سالانه ظرفيت فني و مهندسي اجراي 400 هزار هكتار سامانه هاي نوين آبياري در كشور ايجاد شده است.
زارع بيان كرد: حدود 1600 مجري، 400 مشاور و 450 توليدكننده اين ظرفيت را در كشور ايجاد كردند كه نه تنها پاسخگويي نياز كشور هستند بلكه خدمات فني به كشورهاي آسياي ميانه، عراق و افغانستان صادر مي‌شود.
اين مقام مسئول گفت: در سال 97 طبق موافقت نامه‌ با سازمان برنامه و بودجه تجهيز 142 هزار هكتار از اراضي كشور به سامانه‌هاي نوين آبياري در دستور كار قرار گرفت كه 100 درصد اجرا شد.
مجري طرح سامانه هاي نوين آبياري وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اذن رهبر معظم انقلاب در ارتباط با برداشت بودجه از صندوق توسعه ملي در حمايت از طرح، گفت: در سال 98 نزديك به 2 هزار و 100 ميليارد تومان اعتبار به منظور توسعه سامانه هاي نوين آبياري در نظر گرفته شده است.
زارع اضافه كرد: در استان فارس و در سطح ملي علاوه بر ارتقاي كمي سامانه نوين آبياري به دنبال ارتقاي كيفي اين سامانه‌ها هستيم كه تاكنون اثرات خوب اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي در كشور داشته است.
ع.پ /1876

سرخط اخبار استان‌ها