۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۲۱
کد خبر: 83282958
T T
۰ نفر
اولتماتوم 15 روزه استاندار براي تعيين و تكليف ساحل فريدونكنار

ساري - ايرنا - استاندار مازندران به تمامي دستگاههاي متولي استاني و شهرستاني 15 روز فرصت داد تا تكليف كاربري ساحل فريدونكنار را مشخص كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، احمد حسين زادگان عصر چهارشنبه در نشست بررسي مشكلات و موانع سواحل فريدونكنار تاكيد كرد: با توجه به جلسات مكرر پيشين و مصوبات موجود ، مسئولان شهرستان فريدونكنار و مديران مرتبط استاني براي انتقال كاربري ساحل شهرستان فريدونكنار از راه و شهرسازي به شهرداري هرچه سريع تر اقدام كنند.
وي با بيان اين كه طرح جامع گردشگري و كاربري تفريحي ساحل فريدونكنار از سوي شهرداري تهيه شده است ، افزود : براي تصويب اين طرح در كميسيون ماده 5 و سپس در شوراي معماري و شهرسازي همه دستگاهها 15 روز مهلت دارند تا اقدامات لازم را انجام دهند.
استاندار مازندران توضيح داد : قرار است مديريت سواحل فريدونكنار به شهرداري داده شود ولي مالكيت همچنان در اختيار راه و شهرسازي باقي خواهد ماند ، بنا بر اين مي طلبد دستگاههاي متولي و مرتبط همكاري لازم را با شهرداري فريدونكنار براي ساماندهي و كاربري سواحل انجام دهند.
حسين زادگان با تاكيد بر اين كه ساماندهي سواحل فريدونكنار مي تواند الگوي خوبي براي ساماندهي ديگر سواحل استان شود ، افزود : حركت به سمت صنعت گردشگري دريايي و عبور از گردشگري سنتي نيازمند همكاري همه دستگاههاست و هيچ دستگاهي نبايد از زير اين مسئوليت شانه خالي كند.
اختلاف نظر در باره ساحل فريدونكنار ريشه در آن دارد كه در گذشته در طرح جامع شهري بخشي از ساحل كه چسبيده به بافت شهري است به گفته كارشناسان و مسئولان به دليل اشتباهات فني از بافت و حريم شهر جدا مانده و در نقشه ملي جزو حوزه راه و شهرسازي قرار گرفت .
ساحل مورد نظر كه 6 كيلومتر از 10 كيلومتر خط ساحلي شهرستان فريدونكنار را تشكيل مي دهد 85 هكتار مساحت دارد.
9919/1654

سرخط اخبار استان‌ها