۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83282249
T T
۰ نفر
تعرفه هاي پزشكي در استان مركزي هفته آينده اعلام مي شود

اراك - ايرنا - مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مركزي گفت: تعرفه هاي پزشكي و حوزه مواد مخدر در اين استان ابتداي هفته آينده اعلام مي شود.

به گزارش ايرنا، « غلامرضا فتح آبادي» روز چهارشنبه در نشست شوراي مواد مخدر استان مركزي افزود: تعرفه هاي پزشكي و مواد مخدر امسال در هيات دولت مصوب شده است و تعرفه هاي اين استان نيز به دليل برخي مشكلات قيمتي هفته آينده در نشستي با رئيس دانشگاه علوم پزشكي اراك و دستگاه هاي مربوطه مصوب و ابلاغ مي شود.
وي ادامه داد: در تعرفه هاي مصوب شده توسط دولت ميزان استفاده از مواد شيميايي از جمله متادون در مراكز نگهداري تعيين شده است كه با ابلاغ اين تعرفه ها در استان مركزي بسياري از مشكلات در اين حوزه برطرف مي شود.
مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مركزي خاطر نشان كرد: استفاده از ظرفيت رسانه ها و فضاي مجازي در پيشگيري از اعتياد، اجراي طرح خانه و مدرسه در تمامي مدارس كشور و طرح جمع آوري معتادان متجاهر از برنامه هاي اولويت دار ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاري است.
فتح آبادي افزود: رفع مشكلات ماده 16 بايد با تلاش اداره كل بهزيستي و حمايت ها دادستان استان مركزي در سال جاري بررسي و زمينه رفع مشكلات اين حوزه فراهم شود.
وي نظارت بر عملكرد فعاليت هاي كمپ هاي ترك اعتياد را از ديگر برنامه هاي شوراي مواد مخدر استان مركزي در سال جاري بيان كرد و گفت: اكنون مشكلات و چالش هاي بسياري در اين زمينه در استان وجود دارد بايد رفع اين مشكلات با بهره گيري از ظرفيت هاي دستگاه هاي تخصصي و مردم فراهم شود.
مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مركزي افزود: نياز است با افزايش هرچه بيشتر ارتباط بين شوراها و كارگروه هاي ذيربط، شوراها از حالت گزارش دهي مسئولان خارج و به محلي براي تصميم گيري تبديل شوند.
فتح ابادي با يادآوري برخي مشكلات در زمينه فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي در زمينه مقابله با مواد مخدر گفت: تمامي مشكلات حوزه شوراي مواد مخدر بايد با انجام فعاليت هاي نحقيقاتي و پژوهشي برطرف شوند.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي نيز در اين نشست گفت: اكنون به دليل نبود مركز غربالگري معتادان در شهرستان اراك، غربالگري اين افراد توسط پليس انجام مي شود كه اين مهم روش غير اصولي و غير حرفه اي است.
«احمد ملك حسيني» افزود: معتادان بايد بعد از جمع آوري توسط پزشك جداسازي و غربالگري شوند تا از بروز مشكلات در آينده جلوگيري شود.
وي با يادآوري طرح نوروزي جمع آوري معتادان در استان مركزي ادامه داد: اين طرح از 25 اسفند سال گذشته آغاز و تا نهم فروردين ماه امسال ادامه يافت.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي خاطر نشان كرد: بر اساس آمار پليس اجراي اين طرح كاهش سرقت هاي خرد را در استان به همراه داشته است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان مركزي نيز در اين نشست گفت: 11 هزار و 208 معتاد سال گذشته در ارتباط مستقيم با مواد مخدر در اين استان دستگير شدند كه تعداد اين افراد در سال قبل از آن هفت هزار و 347 نفر بوده است.
سرهنگ «احمدرضا چگني» افزود: يك هزار و 441 معتاد در طرح نوروزي امسال در استان مركزي دستگير شدند كه دستگيري 400 نفر اين افراد در راستاي تبصره 2 ماده 16 بوده است.
وي ادامه داد: 43 نفر از معتادان دستگيرشده در راستاي تبصره 2 ماده 16 در شهرستان خمين، 50 نفر ساوه، 60 نفر فراهان و 242 نفر شهرستان اراك و پليس مبارزه با مواد مخدر بوده است.
سرهنگ چگني گفت: اكنون 32 مركز ترك اعتياد در استان مركزي وجود دارد كه 17 مركز آنها در اراك قرار دارد و يكي از اين مراكز مربوط به بانوان است.
وي ادامه داد: بهره برداري از مركز ترك اعتياد بانوان شهرستان اراك تا كنون آغاز نشده و نياز است زمينه بهره برداري از آن فراهم شود.
استان مركزي با دارا بودن 12 شهرستان داراي بيش از يك ميليون و 400 هزار نفر جمعيت است.
1955/3075

سرخط اخبار استان‌ها