۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83276168
T T
۰ نفر
رئيس حوزه هنري فارس:يادكرد نقش زنان در انقلاب ، لازم است

شيراز- ايرنا- رئيس حوزه هنري و انقلاب فارس گفت: هفته هنر انقلاب اسلامي زمان روشن كردن چراغ تحليل و پژوهش نزد بانوان ايثارگر و لزوم يادكرد از نقش زنان در دفاع از انقلاب است.

به گزارش ايرنا، محمد كرم اللهي 24 فروردين ماه در نخستين محفل پگاه خاطره كه به مناسبت گراميداشت هفته هنر انقلاب اسلامي با حضور بانوان ايثارگر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در تالار آزادي شيراز برگزار شد، گفت: از ابتداي خلقت از هبوط آدم بر زمين و تنهايي آدم، در آن رونق فرود آمدن چيزي كه سكينه و آرامش بخش حيات انساني شد وجود مبارك زن بود.
دبير سومين هفته هنر انقلاب اسلامي فارس عنوان كرد: وقتي خورشيد انقلاب از افق فيضيه طلوع كرد، زنان دوشادوش مردان در تمام لحظات مبارزه و حركت انقلابي حضور داشتند و پيوسته اين حركت را تقويت كردند.
وي كم گويي و خموشي جامعه زنان را ناشي از عدم گفتن حديث نفس دانست و گفت: زنان بايد مجال گفتن و زمينه انتقال آن به نسل جوان را فراهم كنند.
رئيس حوزه هنري فارس ابراز داشت: كارگزاران فرهنگي هم كم كاري كردند و بايد همه با هم داشته‌هاي بانوان ايثارگر را جلوه گر سازيم.
كرم اللهي با تمجيد از بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و بنياد شهيد و ايثارگر آن فارس اضافه كرد: بايد به چنين محافلي رونق بخشيد تا اين مكنونات قلبي بيان و ثبت شوند.
بيستم فروردين‌ به مناسبت سالگرد شهادت سيد شهيدان اهل قلم، شهيد سيد مرتضي آويني به عنوان روز هنر انقلاب اسلامي نامگذاري شده و سرآغاز هفته اي به همين نام است كه تا بيست و ششم فروردين ادامه دارد.
7375 /1876

سرخط اخبار استان‌ها