۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 83274786
T T
۰ نفر

عيدِ ديدنيِ معلولان فارس با سيل اشك و آرزوي اميد

۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 83274786
عيدِ ديدنيِ معلولان فارس با سيل اشك و آرزوي اميد

شيراز - ايرنا- گروهي از معلولان استان فارس ، طبق سنت هرساله در نخستين پنج شنبه بعد از تعطيلات نوروزي در بوستان اميد شيراز گرد هم آمدند و عيد ديدني خود را به ياد جانباختگان سيل شيراز متفاوت تر از هر سال برگزار كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين مراسم كه با حضور اقشار مختلف معلولان ترتيب يافت ، بسياري از معلولان بسته هاي حمايتي و كمك هاي نقدي و غير نقدي خود را براي كمك به آسيب ديدگان از سيل شيراز اهدا كردند.
آفرينش صحنه هاي بي بديل از افرادي كه عصا زنان يا نشسته بر ويلچر خود را به اين مكان رسانده اند تا چهره در چهره هم گروهي هاي معلول روزي را تازه كنند فضاي بوستان اميد شيراز را به وجد آورد.
ذكر ياد و خاطره معلولاني كه سال گذشته در اين جمع بودند و اكنون بار سفر بر بسته اند گاه اشكي را بر گونه هاي جاري مي ساخت ، بيان خاطرات شيرين از سالهاي با هم بودن نيز گاه لبخندي را بر گوشه لبان كودكي معصوم مي نشاند كه تجربه خنديدن و گريستن را در سالهاي نابينايي يا ناشنوايي سپري كرده است.
دار و درخت بوستان اميد شيراز با هر نسيمي به نوسان در مي آيد وقتي چهره معصوم كودكان ناتوان جسمي حركتي را سايبان مهر مي شود ، اينجا عشق را به بهاي اميد عرضه مي كنند و به اميد سالي پر بار و همراه با آرامش معلولان شيراز و فارس دستها را به گرمي مي فشارند.
تكان دادن دست هاي كه ديگر نيست ، دراز كردن پاهايي كه هيچگاه نبوده است ، باز كردن چشم هايي كه هيچگاه نديدند و گوش دادن به حرف هايي كه هيچگاه بيان و شنيده نشدند صحنه هايي از ابراز احساسات و عواطف انساني را در بين معلولان به تصوير مي كشد كه به گونه اي ديگر بيان مي شوند ، اينجا حواس پنجگانه آدم ها توانايي هاي جمعي را به اشتراك مي گذارند.
عضو هيئت مديره جامعه معلولان استان فارس در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : معلولان شيراز همه ساله در نخستين پنج شنبه بعداز تعطيلات نوروزي در اين مكان جمع شده و آغاز بهار و حلول سال جديد را به هم تبريك مي گويند.
سعيد فاني افزود: با توجه به اينكه در ابتداي سال جديد وقوع حادثه سيل در شيراز كام مردم اين شهر و تعدادي از ميهمانان نوروزي را تلخ كرد به همين دليل معلولان شيرازي هم مراسم امسال را به گونه اي متفاوت و با اظهار همدردي با آسيب ديدگان اين حادثه و جمع آوري كمك ها برگزار كردند.
وي اظهار داشت:با توجه به مشكلات جسمي و محدوديت اعضاي جامعه معلولان براي حضور در منزل يكديگر و ديدار حضوري همه ساله اين تشكل مراسم عيد ديدني را به صورت گروهي برگزار مي كند.
رييس شوراي هماهنگي تشكل هاي غيردولتي معلولان استان فارس تصريح كرد:برگزاري اين آيين علاوه بر خارج نمودن معلولان از انزوا موجب شور و نشاط زيادي در بين آنان گرديده و روحيه هاي اين افراد را به شكل قابل توجهي تقويت مي كند.
مسوول كميته فرهنگي جامعه معلولان استان فارس نيز گفت:در حاشيه برگزاري اين آيين گزارشي از فعاليت هاي اين كميته در سال گذشته به اطلاع معلولان رسيد.
حمزه گوهري افزود:اختصاص حواله خريد البسه عيد به 200 نفر ، اختصاص 100 بن خريد مرغ به يكصد نفر و توزيع 60 عدد بن خريد خواروبار به معلولان نيازمند از مهم ترين اقدامات كميته فرهنگي جامعه معلولان فارس در آستانه نوروز امسال بوده است.
7379/6113

سرخط اخبار استان‌ها