۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴
کد خبر: 83267558
T T
۰ نفر
تركيه و مونته نگرو حريفان احتمالي بسكتبال ايران قبل از جام جهاني

تهران - ايرنا - فدراسيون بسكتبال ايران براي برگزاري ديدارهاي تداركاتي قبل از جام جهاني 2019 وارد عمل شده و موافقت مسئولان تركيه و مونته نگرو را براي ديدار گرفته است.

به گزارش ايرنا، تيم ملي بسكتبال ايران شهريور امسال بايد در جام جهاني 2019 به ميدان برود. ايران در گروه سوم اين رويداد با اسپانيا، تونس و پورتوريكو قرار دارد كه براي رقابت با اين حريفان و موفقيت در كسب سهميه المپيك 2020 برنامه ريزي هايش را آغاز كرده است.
پيش از اين سرمربي تيم ملي از شروع مذاكرات با كشورهاي مختلف خبر داده بود و فدراسيون نيز تاكيد داشت كه به دنبال برگزاري ديدارهاي دوستانه قبل از جام جهاني است كه گويا مذاكرات با تركيه و مونته نگرو جواب داده و توافقات اوليه نيز حاصل شده است.
تركيه در گروه E مسابقات بايد با آمريكا، ژاپن و جمهوري چك بازي كند و مونته نگرو نيز در گروه F به مصاف برزيل، نيوزلند و يونان پيكار خواهد كرد.
البته با نزديك شدن به جام جهاني و اردوهاي تيم هاي ملي كشورهاي مختلف برنامه ريزي ها دقيق خواهد شد و كشورها حريفان تداركاتي خود را بر اساس گروهشان در جام جهاني انتخاب مي كنند و بايد ديد آيا اين دو كشور در نهايت بازي دوستانه با ايران را انتخاب خواهند كرد يا نه.
پيش از اين فدراسيون بسكتبال از نتايج رايزني با سفير صربستان در ايران براي برگزاري ديدارهاي دوستانه نيز خبر داده بود و بايد ديد آيا تيم ملي قبل از جام جهاني با اين كشور هم رقابتي دوستانه خواهد داشت يا اين موضوع نيز مثل ديگر وعده ها در حد حرف در بسكتبال ايران باقي مي ماند.
تيم ملي بسكتبال ايران در جام جهاني 2019 نسبت به ديگر حريفان آسيايي كار نسبتا آساني دارد و مي تواند سهميه مستقيم حضور در المپيك 2020 را كسب كند.
ورزشي**9219**2024

سرخط اخبار ورزش