۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۲۷
کد خبر: 83261225
T T
۰ نفر

آب بند زياران از حوزه شهرستان آبيك خارج شد

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۲۷
کد خبر: 83261225
آب بند زياران از حوزه شهرستان آبيك خارج  شد

قزوين - ايرنا - فرماندار شهرستان آبيك گفت: آب دخيره شده در پشت بند زياران به خاطر اطمينان خاطر و جلوگيري از وقوع حادثه تخليه شده و كل آب موجود از حوزه شهرستان خارج و وارد تالاب صالحيه شده است.

به گزارش يكشنبه شب ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري قزوين ، شهرام احمدپور در جريان بازيد از سد انحرافي زياران كه به همراه معاونان عمراني و سياسي، بخشدارمركزي و اعضاي شوراي تامين انجام شد، افزود: رودخانه طالقان رود نيز داراي 2/5 ميليون متر مكعب آب است و در حوزه اين رودخانه جاي نگراني نيست.
فرماندار شهرستان آبيك هم چنين از مسيل ها، رودخانه ها و آبراهه هاي سطح شهر، شهركهاي همجوار، شهركهاي صنعتي و روستاهاي زياران، طالقان، قشلاق و يانس آباد بازديد كرد.

** *سومين نشست اضطراري ستاد مديريت بحران آبيك
سومين جلسه اضطراري ستاد بحران شهرستان آبيك به رياست فرماندار شهرستان آبيك وبا حضور رجبي معاون عمراني، بخشداران و مديران دستگاهاي اجرايي روز يكشنبه در محل سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.
احمد پور فرماندار شهرستان آبيك و رئيس ستاد بحران اين شهرستان گفت: تصرف و تجاوز به حريم رودخانه ها، منحرف كردن آبراهه ها، پركردن پلها و جانمايي هاي غيراصولي سازه ها و بناها ه مشكلاتي را در حوزه مديريت بحران به وجود آورده است.
رئيس ستاد مديريت بحران شهرستان آبيك با بيان اينكه براساس اطلاعيه هاي سازمان هواشناسي پايان بارشها ساعت 3 بامداد 13 فروردين خواهد بود خطاب به مديران دستگاههاي اجرائي تاكيد كرد: مديران دستگاههاي اجرائي و خدمات رسان به صورت آماده باش در محل خدمت حضور داشته باشند.
فرماندار شهرستان آبيك ظهار داشت:اطلاع رساني لازم به صورت مكتوب و شفاهي به ساكنين اطراف مسيل ها و رودخانه ها در سطح شهر و روستا توسط بخشداريها و شهرداريها انجام شود.
رئيس ستاد بحران آبيك تاكيد كرد: ظرفيت بخش خصوصي بايد در اختيار ستاد بحران شهرستان قرار گيرد
فرماندار شهرستان آبيك با بيان اينكه در چند روز گذشته ايستگاه آبيك با ميزان بارش بالغ بر 46 ميلي متردومين ايستگاه پرباران استان بوده است ،گفت: دستگاههاي اجرائي و خدمات رسان شهرستان درخصوص آمادگي و مقابله با حوادث اهتمام ويژه داشته باشند.
6012

سرخط اخبار استان‌ها