۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83256905
T T
۰ نفر

همايش معماري و شهر سازي ايراني در ايتاليا برگزار شد

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83256905
همايش معماري و شهر سازي ايراني در ايتاليا برگزار شد

رم - ايرنا - معماري و شهرسازي معاصر ايراني به عنوان ميراثي براي آيندگان، در همايشي با حضور شماري ازمهندسان معمار ايراني و ايتاليايي در رم بررسي شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، دراين همايش يك روزه كه با مشاركت رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در رم با عنوان'معماري معاصر در ايران، چشم اندازهاي تحول و رشد'، درخانه معماري رم برگزار شد،'فلاويو مانجونه' رئيس كانون معماران شهر رم و ميزبان اين همايش، آن را از نظر معماري و همكاري هاي فرهنگي و شهري بسيار مهم دانست و ابراز اميدواري كرد تا موجب همكاري هاي بيشتر ميان دو كشور شود.
اكبر قولي رايزن فرهنگي سفارت ايران در رم نيز در اين همايش ضمن اشاره به صدهااثر معماري معاصر كه درفهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است اظهار داشت: در سال هاي اخير معتبرترين جوايز بين المللي معماري به برخي از اين آثار اعطا شده است كه خود حاكي از جلب توجه جوامع تخصصي معماري جهان به معماري معاصر ايران است و فصل نويني از همكاري هاي فرهنگي در حوزه معماري ميان دو كشور ايران و ايتاليا را رقم زده است.
سخنرانان در اين همايش كه ابوالحسن حاتمي مهندس معمار مقيم ايتاليا به عنوان دبير علمي در آن حضور داشت، معماري و شهرسازي ايراني و ايتاليايي را دو شاخه شناخته شده معماري در جهان خواندند.
'لودوويكو ميكارا' كارشناس و استاد سابق دانشگاه 'لاساپينتسا' رم نيز گفت: معماري ايراني آنچنان برجسته و حيرت انگيز است كه نمي توان آن را در چند جمله توضيح داد و من به عنوان يك معمار ايتاليايي كه هم در پيش از انقلاب وهم پس از ان در ايران كار كرده ام به صراحت مي توانم بگويم معماري ايراني داراي عناصر شهري مانند اماكن عمومي از جمله مسجد و بازار است كه در كنار خانه ايراني از ارزش ويژه اي برخوردار است كه متعلق به فرهنگي ايران بوده و منحصر به فرد است.
اروپام**461**1590

سرخط اخبار جهان