۲ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۵۸
کد خبر: 83250960
T T
۰ نفر

فراز و نشيب ورزش زنجان در سال 97

۲ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۵۸
کد خبر: 83250960
فراز و نشيب ورزش زنجان در سال 97

زنجان - ايرنا - ورزش زنجان در سال 97 با فراز و نشيب هايي بسيار همراه بود و فعالان عرصه ورزش اين استان در حد وسع و توان همه تلاش خود را به منظور ارتقاي اين مقوله بكار بستند تا در اين بخش مهم به جايگاه اصلي و واقعي نزديك تر شويم.

به گزارش ايرنا، هرچند زنجان در حوزه ورزش قهرماني داراي زيرساخت هاي مناسب ورزشي و ورزشكاران مستعد و توانمند است اما همانند سال 96 باز در برخي از رشته ها با كمبود اعتبار و نبود حامي مالي مناسب، مواجه شد ولي با اين وجود، فعالان اين عرصه براي كسب موفقيت در ميادين داخلي و خارجي، تلاش وافر كردند.
در اين ميان اعضاي پرتلاش هيات هاي ورزشي و مسئولان اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان به رغم كمبود اعتبارات و نبود حامي مالي مناسب و توانمند، در اعزام ورزشكاران به مسابقات و قبول ميزباني ها از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نشدند.
سال 97 در مجموع بيش از 584 نشان مختلف اعم از طلا، نقره و برنز توسط ورزشكاران اين استان در مسابقات داخلي و خارجي كسب شد كه از اين تعداد 500 نشان ملي، 36 نشان بين المللي، 19 نشان جهاني، 12 نشان بازي هاي آسيايي و پاراآسيايي، 17 مدال آسيايي، بود.
سال 97 تعداد هيات هاي ورزشي فعال در زنجان در بخش مردان 50 هيات و در بخش بانوان نيز 46 هيات بود و تعداد ورزشكاران تحت پوشش بيمه ورزشي نيز از 47 هزار و 978 نفر (18224 زن و 29754 مرد) سال 96 به 52 هزار و 736 نفر (31922 مرد و 20814 زن) در سال 97 رسيد.
در فروردين ماه سال 97 رقيه شجاعي بانوي زنجاني با كسب مقام چهارم در رقابت هاي جهاني تيراندازي جانبازان و معلولان در كشور امارات، توانست مجوز حضور در مسابقات كره جنوبي را دريافت كند.
هشتم ارديبهشت ماه، نخستين مرحله از اردوي آمادگي تيم ملي دوچرخه سواري استقامت جاده مردان بزرگسال به مدت 2 هفته و با حضور 14 ورزشكار منتخب به ميزباني زنجان برگزار شد.
23 و 24 ارديبهشت ماه، مرحله نخست از سري رقابت هاي ليگ برتر دوچرخه سواري كورسي باشگاه هاي مردان بزرگسال ايران با حضور 70 دوچرخه سوار، در بخش استقامت جاده و تايم تريل انفرادي و در قالب تيم هاي پيشگامان كوير يزد، شهرداري تبريز، سپاهان اصفهان، آينده سازان بروجرد، هيات دوچرخه سواري زنجان، اميدنيا مشهد، شهرداري اراك، نيروي هوايي، مس كرمان، هيات دوچرخه سواري نهاوند، بالابان چهار محال و بختياري، گون آي و دي اف تي تبريز، در زنجان برگزار شد.
23 ارديبشهت ماه، مهدي سهرابي دوچرخه سوار شايسته و صاحب نام زنجان كه درقالب تيم باشگاهي پيشگامان كوير يزد، پاي به ميدان گذاشته بود در پيكارهاي استقامت جاده از سري رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي ايران به مقام نخست رسيد.
اكبر روحي دوچرخه سوار زنجاني در رقابت هاي قهرماني دوچرخه سواري پيشكسوتان جهان كه روزهاي 22 و 23 ارديبهشت ماه كه با حضور 400 دوچرخه سوار در آنتاليا تركيه برگزار شد در رشته استقامت جاده به مدال طلا و در رشته تايم تريل نيز به نشان برنز دست يافت.
ميثم نصيري از كشتي گيران شاخص زنجان به مرحله نهايي اردوي آمادگي و انتخابي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان كه از 28 ارديبهشت تا هفتم خرداد در خانه كشتي عبدالله موحد مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار گرديد دعوت شد تا بلكه بتواند جواز حضور در بازي هاي آسيايي جاكارتا و رقابت هاي جهاني مجارستان را كسب كند.
سونا رزاقي بانوي تكواندو كار زنجاني در مسابقات آسيايي ويتنام كه طي روزهاي سوم و چهارم خرداد برگزار شد توانست در بخش 2 نفره مدال برنز و تيمي نيز مدال طلا كسب كند.
هيات ورزشهاي جانبازان و معلولان استان زنجان در ارزيابي عملكرد سال 96 فدراسيون اين رشته ورزشي توانست در بين استان هاي كشور به مقام چهارم دست يابد و در ارزيابي هاي گروهي نيز كه با توجه به تعداد جمعيت و برخورداري از امكانات درقالب سه گروه 'الف، ب و ج' انجام شد هيات جانبازان و معلولان زنجان در گروه 'ب' توانست با 760 امتياز اول شود و لرستان و گيلان نيز به ترتيب با 752 و 701 امتياز دوم و سوم شوند و در بخش امتياز فني نيز بانوان زنجان به مقام نخست دست يافتند.
پنج كاراته كار نونهال منتخب اين استان به اسامي سروش سليمي و عليرضا پرتوي در وزن 42-، سيد كيارش موسوي در وزن 57-، محمد سعيدي آزاد در وزن 63-و ابوالفضل نعمتي در وزن 70 - كيلوگرم، از سوي فدراسيون اين رشته ورزشي به مرحله نخست اردوي انتخابي تيم ملي كه از 29 خرداد تا 2 تير در خراسان رضوي برپا شد دعوت شدند.
محمد اسماعيلي از شمشير بازان مطرح و شاخص اين استان در قالب تيم ملي كشورمان به رقابت هاي بزرگسالان قهرماني آسيا كه از 26 خرداد به مدت 2 روز در شهر 'بانكوك' تايلند برگزار شد اعزام شد.
اردوي انتخابي و آمادگي تيم ملي دوچرخه سواري جانبازان و معلولان و نابينايان و كم بينايان مردان بزرگسال از يكم تا 15 تير با حضور هشت دوچرخه سوار جانباز و معلول و 6 ورزشكار نابينا و كم بينا 'مهدي محمدي و اكبر كريمي از زنجان، صابر رحيم پور از گيلان، عليرضا قاسمي از تهران، بهرام سليماني از فارس، دوچرخه سوار ان جانباز و معلول و يوسف خليلي و محمد بخشي از تبريز، سينا امير علايي و طاهر مقدم از زنجان' در زنجان برگزار شد.
تير ماه، سيدمحمد حسيني و ابراهيم اصلاني، ووشوكاران منتخب و برتر اين استان در قالب تيم ملي به رقابت هاي جهاني برزيل اعزام شدند.
اكبر نصيري داور درجه يك بين المللي كشتي زنجان در معيت تيم ملي كشتي جوانان به مسابقات قهرماني آسيا در كشور هند كه تير ماه به مدت چهار روز در شهر دهلي نو و در 2 رشته آزاد و فرنگي در 10 وزن مختلف برگزار گرديد اعزام شد.
23 تير ماه، نوشين تقيلو، كشتي گير زن زنجاني در رقابتهاي قهرماني كشتي آليش بانوان بزرگسال ايران كه در استان گلستان در سالن امام خميني(ره) شهر گرگان برگزار شد به نشان طلا دست يافت.
مرحله نخست رقابت هاي رنكينگ قهرماني بدمينتون مردان بزرگسال كشور كه قرار بود از 27 تير ماه به مدت سه روز در آكادمي بين المللي بدمينتون زنجان برگزار شود از سوي فدراسيون لغو و به زمان ديگري موكول شد و غلامرضا باقري (دبير هيات زنجان) كمبود توپ را دليل برگزار نشدن اين رقابت ها بيان كرد.
مرداد ماه، بدمينتون بازان اين استان با حضور در سي و دومين دوره مسابقات قهرماني خردسالان كشور كه به ميزباني خراسان رضوي در خانه بدمينتون شهر بيرجند برگزار شد به يك نشان طلا، و سه برنز دست يافتند.در اين پيكارها كه از 31 تير تا 6 مرداد برگزار شد در بخش انفرادي، محمد ذيغمي و معين مقدم از زنجان به ترتيب نشان طلا و برنز كسب كردند و در بخش 2 نفره نيز زنجان به 2 نشان برنز دست يافت.
تير ماه، يك دوره كلاس ارتقاي دانش مربيگري ورزش تيراندازي با تفنگ با حضور 'الكساندر سماكين' سرمربي اوكرايني تيم ملي به همراه محسن نصر اصفهاني، مربي تيم ملي تپانچه ايران به مدت سه روز در سالن تيراندازي واقع در خيابان بعثت شهر زنجان برگزار شد.
اين استان از 10 تا 22 مرداد ماه، ميزبان بيست و نهمين دوره مسابقات ورزشي دانش آموزي با حضور يك هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر در مقطع دوم متوسطه از سراسر كشور در رشته هاي بدمينتون، تنيس روي ميز و شطرنج شد كه در بخش دختران سكوي نخست رشته تنيس روي ميز به البرز، رشته بدمينتون به تهران و رشته شطرنج براي گيلان و در بخش پسران نيز سكوي نخست در رشته شطرنج و تنيس روي ميز براي تهران و بدمينتون براي زنجان ثبت شد.
2 كشتي گير زنجاني 'اميرحسين كثيرلو و عليرضا پيري' در رقابت هاي جام يادگار امام (ره) كه از 6 شهريور ماه به مدت 6 روز برگزار شد دعوت شدند.
ميثم نصيري، مرداد ماه به خبرنگار ايرنا گفت: تصميم به كناره گيري از تيم ملي گرفتم چراكه برخي مواقع، كنار رفتن بسيار بهتر و سنگين تر از ادامه مسير است.
17 ورزشكار زنجاني براي حضور در بازي هاي آسيايي و 15 ورزشكار نيز براي حضور در مسابقات پاراآسيايي، كه در جاكارتا برگزار شد كسب سهميه كردند.
محسن محمدسيفي ووشوكار صاحب نام زنجان، ايران و جهان در ديدار نخست خود در بازي هاي آسيايي 2018 جاكارتا، در برابر حريف قزاقستاني شگفتي ساز شد و در نهايت در مرحله فينال نشان طلا را ازآن كاروان ايران كرد و رضا سبحاني، ديگر ووشوكار شايسته اين استان در برابر ورزشكار اندونزي كه از قهرمانان ووشو جهان است جسورانه ايستاد اما مغلوب شد.
تيم زنجان در قابتهاي قهرماني سبك فانگ من چوان كه از 31 مرداد امسال تا 2 شهريور در مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد در مجموع با كسب 14 نشان رنگارنگ (چهار نشان طلا، سه نقره و هفت برنز) نايب قهرمان شد.
شهريور ماه، دهمين دوره المپياد فرهنگي ورزشي پايگاه هاي استعداديابي بسيج كشور با حضور قريب يك هزار و 200 ورزشكار بسيجي پسر در رشته هاي تكواندو، جودو، ووشو، كاراته، تير و كمان و تيراندازي به ميزباني استان زنجان برگزار شد.
شهريور ماه، مرگ ورزشكار ابهري در يكي از باشگاه هاي بدنسازي اين شهرستان بر اثر تزريق مواد نيروزا به اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان اعلام شد و پي گيري و رسيدگي به موضوع نيز در دستور كار قرار گرفت و قرار شد نتيجه پزشكي قانوني اعلام شود كه متاسفانه پي گيري ها براي تاييد صحت خبر (تزريق مواد نيروزا) نتيجه نداد.
تيم كشتي آزاد و فرنگي اين استان در جشنواره كشتي خردسالان كشور كه در قالب چهار گروه برگزار شد حضور يافت و در گروه يك با تيم هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، گيلان، قزوين، تهران و البرز، رقابت كرد كه در پايان صاحب هفت نشان رنگارنگ (در رشته فرنگي يك نشان نقره و در رشته آزاد نيز يك نشان نقره و پنج برنز) شد.
ماه شهريور، كشتي گيران اعزامي زنجان به بيست و ششمين المپياد ورزشي دانشجويان پسر دانشگاه هاي فني و حرفه اي منطقه 9 كشور كه در رشته هاي كشتي، تنيس روي ميز، تكواندو، فوتسال و واليبال برگزار شد، زنجان با هفت كشتي گير شركت كرد و توانست يك نشان نقره و سه نشان برنز به دست آورد.
كشتي گيران زنجان در اين رقابت ها كه از 8 تا 14 شهريور در تبريز برگزار شد در كشتي فرنگي، حسام علي اسدي در وزن 77، عرفان محمدي جوقيني در وزن 82 و محمدحسين بژكول در وزن 87 كيلوگرم و در كشتي آزاد نيز محمد شيرزاد در وزن 61، ياسين حسيني در وزن 65، حسين علوي در وزن 79 و منصور صبوري در وزن 86 كيلوگرم، بر روي تشك رفتند كه اسدي، شيرزاد و حسيني به نشان برنز و علوي نيز به نقره دست يافتند.
در سومين دوره بازي هاي جهاني عشاير كه 13 شهريور با حضور 48 كشتي گير از 26 كشور جهان و در سه وزن مختلف در شهر چولپان آتا كشور قرقيزستان برگزار شد محمد نادري از ورزشكاران شاخص كشتي زنجان با اقتدار تمام به نشان طلا دست يافت.
بيست و چهارمين دوره رقابت هاي تكواندو قهرماني نوجوانان پسر ايران با حضور 380 ورزشكار از سراسر ايران طي روزهاي 15 و 16 شهريور و دختران نيز 16 و 17 همين ماه در سالن ورزش 6 هزار نفري مجموعه ورزشي انقلاب زنجان برگزار شد و در بخش پسران، تهران به مقام قهرماني دست يافت، اصفهان دوم شد و تيم هاي البرز و زنجان نيز بطور مشترك سوم شدند و در بخش دختران نيز تهران مقام نخست را كسب كرد، كرمانشاه دوم شد و مازندران و البرز نيز به ترتيب سوم و چهارم شدند.
سومين دوره رقابت هاي شطرنج آماتورهاي مردان و بانوان ايران از 19 شهريور به مدت يك هفته در سالن شماره سه مجموعه فرهنگي ورزشي هتل پيام زنجان با حضور 200 شطرنج باز از استان هاي مختلف كشور برگزار شد.
آذر ماه، تيم پومسه بانوان اين استان با شركت در مسابقات ليگ دسته يك كشوري كه به ميزباني تهران برگزار شد توانست با 10 مدال رنگارنگ (2 مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز)، جايگاه سومي تيمي پس از 2 تيم نخست از استان تهران را كسب كند.
نخستين المپياد استعدادهاي برتر ورزش كشور رشته بدمينتون پسران از 6 تا 9 آذر در آكادمي بدمينتون زنجان و با قضاوت 24 داور و با حضور 168 بازيكن از استان هاي فارس، مازندران، البرز، چهارمحال و بختياري، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، قم، كردستان، هرمزگان، همدان، كرمان، خوزستان، زنجان، كرمانشاه، لرستان، يزد، گيلان، بوشهر، تهران، آذربايجان شرقي، قزوين، گلستان، مركزي، اصفهان، سيستان و بلوچستان، اردبيل و توابع تهران، برگزار شد كه كرمانشاه به مقام قهرماني دست يافت، زنجان دوم شد و آذربايجان شرقي و كرمان نيز بطور مشترك سوم شدند.
پيكارهاي مويتاي دختران از سري مسابقات المپياد استعدادهاي برتر ورزش كشور نيز از اول آذر به مدت سه روز در سالن ورزش دانشگاه آزاد شهرستان ابهر از توابع استان زنجان و با حضور قريب 120 رزمي كار از 22 استان مختلف برگزار شد و بخش پسران نيز از 10 تا 13 آذر با شركت قريب 190 رزمي كار در سالن 6 هزار نفري امام خميني (ره) مجموعه ورزشي انقلاب زنجان برگزار شد.
8 تا 11 آذر ماه مرحله سوم اردوي آمادگي و تمريني تالوكاران پاس نيروي انتظامي به منظور آماده سازي ورزشكاران براي حضور در رقابت هاي ووشو ليگ برتر باشگاه هاي ايران در زنجان برپا شد.
زنجان در بيست و هشتمين دوره مسابقات قهرماني و انتخابي تيم ملي بوكس بزرگسالان كه از 17 تا 21 آذر در 10 وزن مختلف در شهرستان اهواز ( مركز استان خوزستان) برگزار شد حضور يافت و مجيد قنبري، محمد كمالي، مهدي اميني، موسي حيدري، امير اشراقي و طوفان شريفي به عنوان بوكسور و اميرحسين صالحي زنجاني نيز به عنوان داور، نفرات اعزامي اين استان بودند.
كاراته كاران اعزامي زنجان به نخستين المپياد استعدادهاي برتر ورزش كشور در رقابت هاي پسران كه در رده نونهالان و نوجوانان و در 11وزن مختلف، طي روزهاي 14 و 15 آذر به ميزباني استان مركزي برگزار شد، از سوي محمد محمدلو در وزن 36- بخش نونهالان به نشان نقره رسيد و محمد سعيدي آزاد و ابوالفضل نعمتي نيز به ترتيب در وزن 70- و 70+ كيلوگرم به مدال برنز و نقره رسيدند و در بخش دختران نيز كه طي روزهاي چهارم و پنجم آذر در كردستان و در 9 وزن مختلف برگزار شد، آيدا طاهري در وزن 47- نونهالان به نشان برنز دست يافت.
كلاس داوري درجه سه پاورليفتينگ با همكاري هيات بدنسازي و پرورش اندام زنجان و كميته فني و داوري پاورليفتينگ فدراسيون اين رشته ورزشي، همزمان با برگزاري مسابقات قهرماني پاورليفتينگ باشگاه هاي ايران در زنجان با حضور 43 ورزشكار در سالن 6 هزار نفري امام خميني (ره) مجموعه ورزشي انقلاب زنجان، طي روزهاي 15 و 16 آذر تشكيل شد.
زنجان در رقابتهاي قهرماني پاورليفتينگ بدون لوازم باشگاه هاي ايران در رده پيشكسوتان و جوانان به مقام نخست و دوم دست يافت و در رده سني نوجوانان و بزرگسالان جايگاه چهارم را كسب كرد.
در نخستين المپياد استعدادهاي برتر ورزش كشور كه 16 آذرماه با حضور 70 ورزشكار نونهال درقالب 21 تيم و 60 ورزشكار نوجوان در قالب 19 تيم در ماهشهر اهواز از توابع استان خوزستان برگزار شد، تيم زنجان توسط آرتين نصيري در بخش نونهالان و مهدي انصاري در بخش نوجوانان به نشان نقره دست يافت و كاپ تيمي در رده نونهالان و سوم تيمي در رده جوانان نيز به زنجان رسيد.
بوكس زنجان در بيست و هشتمين دوره مسابقات قهرماني و انتخابي تيم ملي بزرگسالان به نخستين طلاي خود دست يافت. در اين رقابت ها كه از 17 تا 21 آذر ماه در 10 وزن مختلف در اهواز ( مركز استان خوزستان) برگزار شد بوكسورهاي زنجان موفق به كسب يك نشان طلا و 2 برنز شدند. طوفان شريفي در وزن 91 كيلوگرم به نشان طلا رسيد و مجيد قنبري و محمد كمالي به ترتيب در اوزان 49 و 60 كيلوگرم به نشان برنز دست يافتند.
ميثم نصيري كشتي گير شاخص و شايسته زنجان در پنجمين دوره مسابقات جام باشگاه هاي جهان كه از 22 آذر به مدت 2 روز در سالن يادگار امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامي شهر بابل و با حضور 2 تيم ايراني و 6 تيم خارجي برگزار شدبه نشان طلا دست يافت.
پيست اسكي پاپايي زنجان در پي بارش برف كافي، دوم دي ماه براي فعاليت علاقه مندان اين رشته از ورزش هاي زمستاني، راه اندازي شد و پس از انتظاري يكساله، قريب 50 نفر از علاقه مندان اين رشته با دلي سير اسكي كردند.
در مرحله نخست مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي آزاد و فرنگي بزرگسالان كه از پنجم تا هفتم دي با حضور كشتي گيران برتر استانهاي مختلف ايران در سالن شهداي هفت تير تهران برگزار شد، زنجان با سه كشتي گير حاضر شد كه ميثم نصيري به مقام سوم رسيد و اما ميثم حيدري و مهدي ياري فرد، توانمند ظاهر نشدند.
دوازدهم دي ماه، ژاله فرامرزيان معاون توسعه مديريت و منابع وزير ورزش و جوانان با حضور در زنجان بر تكميل طرح هاي نيمه تمام ورزشي تاكيد كرد و گفت: هم اكنون چهار هزار پروژه ورزشي نيمه تمام در نقاط مختلف كشور وجود دارد و امسال (97) تجهيز خانه هاي ورزش روستايي و ايجاد زمين چمن مصنوعي در دستور كار اين وزارتخانه است.
مهدي محمدي دوچرخه سوار زنجاني در قالب تيم ملي به رقابت هاي قهرماني آسيايي و پارا آسيايي 2019 كه از 18 تا 23 دي ماه در شهر جاكارتا اندونزي و در بخش مردان و زنان جوان و بزرگسال و در ماده هاي سرعت و نيمه استقامت برگزار شد توانست در ماده چهار كيلومتر تعقيبي انفرادي عنوان نايب قهرماني را ازآن خود كند اما در ماده يك كيلومتر با 2 صدم ثانيه اختلاف از نفر سوم در جايگاه چهارم قرار گرفت و مهدي سهرابي ديگر دوچرخه سوار زنجاني نيز كه جواز حضور در اين دوره از مسابقات آسيايي را كسب كرده بود جاي خود را به دوچرخه سواران جوان داد.
دوازدهم دي ماه، عمليات اجرايي احداث سالن ورزشي چند منظوره شهرستان سلطانيه امروز با حضور معاون توسعه مديريت و منابع وزارت ورزش و جوانان در زميني به مساحت يكهزار و 400 مترمربع با هزينه تقريبي 30 ميليارد ريال و توسط يك فردخير آغاز شد.
21 دي ماه، تيوپ سواري در ارتفاعات پايين دست منطقه پايايي زنجان واقع در ابتداي مسير ارتباطي زنجان - بيجار، يك كشته و 22 مصدوم برجا گذاشت.
اواخر دي ماه، ميثم نصيري از كشتي گيران شايسته اين استان براي شركت در سي و نهمين دوره رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد بزرگسالان و سه داور ملي و بين المللي زنجان (اكبر نصيري داور بين المللي درجه يك، حسين چرمي و رضا نقيلو داوران بين المللي درجه 2) نيز به منظور قضاوت در اين پيكارها دعوت شدند.
علي مرادي از كبدي كاران شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان از 26 دي ماه جاري به مدت 10 روز توسط كميته فني فدراسيون اين رشته ورزشي به اردوي آمادگي و انتخابي تيم ملي جوانان دعوت شد.
در رقابت هاي قهرماني كشتي آزاد گروه (ج) نوجوانان ايران كه سوم بهمن ماه به ميزباني خراسان ‌جنوبي و در سالن ورزشي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند برگزار شد زنجان با 9 كشتي گير حاضر شد كه حاصل آن سه نشان طلا، 2 نقره و يك برنز، يك عنوان چهارمي و 2 عنوان پنجمي بود.
مرحله نخست اردوي تمريني و آمادگي تيم ملي بدمينتون نوجوانان با حضور پنج ملي پوش منتخب و برتر ايران از پنجم بهمن به مدت يك هفته در آكادمي بين المللي بدمينتون زنجان برگزار شد.
نهم بهمن ماه، چهل و سومين دوره مسابقات جودو قهرماني مردان بزرگسال ايران با حضور قريب 400 جودوكار منتخب از استان هاي مختلف با شعار 40 سال افتخار - 40 سال ورزش و به صورت تيمي و انفرادي در سالن 6 هزار نفري امام خميني (ره) واقع در مجموعه ورزشي انقلاب زنجان به مدت سه روز برگزار شد و تيم البرز به مقام نخست دست يافت و تهران و اصفهان به ترتيب دوم و سوم شدند.
از 11 تا 13 بهمن ماه، تيم ملي بدمينتون جمهوري آذربايجان با 15 بازيكن مرد و زن (10 مرد و پنج زن) به منظور آمادگي و انجام تمرين مشترك با بازيكنان زنجان در آكادمي بين المللي بدمينتون اين استان، اردو زد.
دوازدهم بهمن ماه، زنجان در مسابقات كشتي كلاسيك بانوان ايران كه در در خانه كشتي محمدبنا واقع در مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد در وزن 50 كيلوگرم توسط فرشته كرمي به نشان برنز رسيد و زينب عينلو نيز در وزن 65 كيلوگرم، ششم شد.
رضا نقيلو، داور بين المللي كشتي زنجاني به عنوان تنها نماينده اين رشته ورزشي ايران در رقابت هاي كشتي فرنگي جام وهبي امره تركيه قضاوت كردتيم كشتي فرنگي ايران در اين رقابتها كه از 13 بهمن جاري به مدت 2 روز در شهر استانبول برگزار شد با چهار نشان طلا و سه مدال برنز، نايب قهرمان شد.
تيم ووشو زنجان در رقابت هاي قهرماني كشور و انتخابي تيم ملي كه با حضور 287 سانداكار و 158 تالوكار درقالب 35 تيم از 23 تا 27 بهمن در ورزشگاه آزادي نجف ‌آباد اصفهان برگزار شد 11 نشان كسب كرد و به عنوان نايب قهرماني رسيد.
اواخر ماه بهمن، عدم حمايت مالي كافي و لازم اداره كل ورزش و جوانان اين استان در تامين بخشي از هزينه ها باعث شد تا هيات كشتي زنجان به ناچار به انصراف از ميزباني مسابقات انتخابي تيم ملي نوجوانان تن دهد.
30 بهمن ماه به مدت سه روز، نخستين دوره از رقابت هاي قهرماني بدمينتون مردان كاركنان دولت با حضور 93 ورزشكار در زنجان برگزار شد و تيم البرز به مقام نخست دست يافت و سيستان و بلوچستان دوم شد و زنجان و قم، نيز بطور مشترك سوم شدند.
دوم اسفند ماه، مردي جوان حين شنا در يكي از استخرهاي شهر زنجان با وجود ناجي غريق در محل استخر، دچار حادثه غرق شدگي شد و جانش را از دست داد.
محمد نادري، كشتي گير شاخص و توانمند اين استان در مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي ساحلي بزگسالان ايران كه سوم اسفند و تحت عنوان يادواره شهداي سپاه پاسداران در حادثه تروريستي سيستان و بلوچستان، به منظور تعيين نفرات اعزامي به مسابقات گزينشي بازي هاي ساحلي جهان در زمين ساحلي نفت آبادان برگزار شد، به مقام دوم دست يافت.
تيم دانشگاه خوارزمي البرز در نخستين دوره از رقابت هاي قهرماني بدمينتون بانوان كاركنان دولت كه از چهارم اسفند با حضور 69ورزشكار در قالب 16 تيم و به مدت سه روز در آكادمي بين المللي بدمينتون شهر زنجان برگزار شد، به مقام نخست دست يافت و بانك مركزي تهران دوم شد و تيم هاي دانشگاه علوم پزشكي بوشهر و آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري نيز بطور مشترك سوم شدند.
سه دوچرخه سوار اين استان (مهدي سهرابي و جمشيد حمد ملكي به ترتيب در رده هاي سني بزرگسالان و پيشكسوتان و مهدي محمدي در بخش دوچرخه سوراي جانبازان و معلولان)، با نشان دادن توانمندي ها و شايستگي هاي بالاي خود به اردوي تيم ملي راه كه در نوشهر مازندران برگزار شد راه يافته و سهرابي در رشته استقامت و تايم تريل انفرادي و محمدي و حمد ملكي نيز كه به ترتيب پيشكسوت و معلول هستند در رشته تايم تريل انفرادي، تمرين كردند.
6084/8068

سرخط اخبار استان‌ها