۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۴۷
کد خبر: 83250850
T T
۰ نفر

دو نوروزگاه در تيران و كرون افتتاح شد

۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۴۷
کد خبر: 83250850
دو نوروزگاه در تيران و كرون افتتاح شد

اصفهان- ايرنا- همزمان با آغاز سال جديد نوروزگاه روستاي تاريخي جاجا و كردعليا در محور داران به اصفهان در تيران و كرون افتتاح شده است.

فرماندار تيران و كرون روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا گفت: اين نوروزگاه ها براي معرفي ظرفيت هاي تاريخي و گردشگري تيران و كرون و به عنوان ايستگاه ايمني و سلامت جاده اي در جاده داران به اصفهان راه اندازي شده است.
مجيد حججي افزود: در اين نوروزگاه ها غذاي سنتي، صنايع دستي، توليدات محلي و خدمات بهداشتي و سلامت توسط روستاييان و دستگاه هاي خدمات رسان ارائه مي شود و نيروهاي امدادي و خدماتي از جمله پليس، اورژانس، هلال احمر و راهداري در اين مراكز مستقر مي شوند.
وي با بيان اينكه خدمات اين نوروزگاه ها تا 18 فروردين ماه ادامه دارد، اظهارداشت: برپايي اين ايستگاه ها علاوه بر اينكه پتانسيل هاي گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي شهرستان را به مسافران معرفي مي كند، فرصتي براي استراحت رانندگان و كاهش تصادفات ناشي از خستگي و خواب آلودگي خواهد بود.
فرماندار تيران و كرون با اشاره به اينكه سه مدرسه، پارك هاي محلي، حسينه ها، اقامتگاه هاي محلي و زائرسراهاي بقاع متبركه اين شهرستان براي اسكان مسافران پيش بيني شده است، خاطرنشان كرد: بر اساس پيش بيني ها ميزان سفر به اين منطقه در نوروز امسال به بيش از 30 هزار نفر مي رسد.
وي يادآورشد: ايستگاه پليس در تيران و شهر عسگران نيز به اين مناسب براي راهنمايي و امدادرساني به مردم راه اندازي شده است.
تيران وكرون ديار انگور، درهاي سنگي و طبيعت سبز و آثار تاريخي و طبيعي مختلف با قدمت شش هزار ساله ميزبان مسافران و گردشگران در مناطق تاريخي و طبيعي از جمله چشمه مرغاب، منطقه حفاظت شده دالانكوه و قميشلو، چشمه شاهي، كوچه باغ هاي تيران و بناهاي تاريخي از جمله مساجد، حمام، قبرستان ارامنه و دست كن ها و شهرزيرزميني و محله هاي باستاني و درهاي سنگي است.
اين شهرستان با بيش از 72 هزار نفر جمعيت در 45 كيلومتري غرب اصفهان قرار گرفته كه در مسير استان هاي خوزستان و چهارمحال و بختياري و شهرستان هاي غرب اصفهان قرار گرفته است.
7131/6026/

سرخط اخبار استان‌ها