۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۴۰
کد خبر: 83248432
T T
۰ نفر
45 هزار عدد انواع مواد محترقه در خراسان رضوي كشف شد

مشهد- ايرنا- سرپرست دادسراي ويژه فضاي مجازي مركز خراسان رضوي گفت: در اجراي طرح رصد، شناسايي و برخورد با فروشندگان مواد محترقه و منفجره در فضاي مجازي با همكاري پليس فتا تاكنون 45 هزار عدد انواع مواد محترقه در اين استان كشف و افراد متعددي در اين ارتباط دستگير شدند.

قاضي مهدي حقدادي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: چهارشنبه سوري در آيين كهن ما يك سنت زيبا براي زدودن غم از دل و بهانه اي براي جمع شدن خانواده ها در كنار هم بوده اما چند سالي است كه در اثر تداخل با برخي رفتارهاي ناهنجار و آزاردهنده، هويت واقعي خود را از دست داده و با صداي ترقه و انفجار هاي مهيب و مردم آزار، متحول شده است.
وي اظهار داشت: روزهاي پاياني هر سال يكي از دغدغه هاي خانواده ها و مسئولين، برگزاري مراسم سال نو به دور از آسيب هاي اجتماعي و مخاطرات چهارشنبه سوري است.
معاون دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان رضوي ادامه داد: در اين راستا طرح شناسايي و برخورد با عاملان تبليغ و فروش مواد محترقه در فضاي مجازي آغاز شده كه تا هنگام تحويل سال ادامه خواهد داشت.
وي گفت: دستگاه قضايي با اخلالگران نظم عمومي و كساني كه سلامت اجتماعي و فردي را مورد لطمه و تهديد قرار مي دهند برخورد قاطع و جدي خواهد داشت.
بر اساس اعلام سازمان اورژانس كشور در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوري پارسال سه هزار و 446 نفر در ايران مجروح شدند و چهار نفر جان خود را از دست دادند. در خراسان رضوي نيز 53 نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوري سال گذشته روانه بيمارستان شدند.
7505/ 6053

سرخط اخبار استان‌ها