۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۱۲
کد خبر: 83244424
T T
۰ نفر

صعود كیخواه به فینال جام جهانی ژیمناستیك

۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۱۲
کد خبر: 83244424
صعود كیخواه به فینال جام جهانی ژیمناستیك

تهران - ایرنا - سعیدرضا كیخا با قرار گرفتن در رده سوم دور مقدماتی توانست به فینال جام جهانی ژیمناستیك هنری باكو صعود كند.

به گزارش جمعه شب خبرنگار ورزشی ایرنا، سعیدرضا كیخا یكی از اسطوره‌ های خرك حلقه جهان در دومین روز مسابقات ژیمناستیك جام جهانی و كسب سهمیه برای بازی های المپیك 2020 (توكیو) امتیاز 14.7 را بدست آورد و توانست با قرار گرفتن در رده سوم دور مقدماتی راهی فینال شود.
ورزشكارانی از كشورهای ژاپن، سوئیس، فرانسه، قزاقستان، چین و روسیه از دیگر ورزشكاران این ماده محسوب می شوند كه توانستند به همراه سعید رضا كیخا به فینال این رقابت ها راه یابند.
براساس اعلام فدراسیون ژیمناستیك همچنین مهدی الفتی دیگر نماینده ژیمناستیك ایران در ماده پرش خرك از رسیدن به فینال بازماند.
به گزارش ایرنا، تیم ملی ژیمناستیك هنری بزرگسالان كشورمان متشكل از چهار ورزشكار از جمله سعیدرضا كیخا، محمدرضا خسرونژاد، مهدی الفتی و مهدی احمدكهنی در مسابقات باكو با برترین های جهان رقابت می كنند.
محمدرضا خیرخواه به عنوان سرمربی هدایت این تیم را برعهده دارد و حمیدرضا هاشمی هم به عنوان داور این مسابقات را قضاوت می كند.
طبق برنامه مسابقات جام جهانی ژیمناستیك باكو ، دور مقدماتی روزهای پنجشنبه و جمعه و فینال هم روزهای شنبه و یكشنبه برگزار خواهند شد.
مسابقات جام جهانی ژیمناستیك باكو از روز پنجشنبه به مدت چهار روز با حضور بیش از 200 ورزشكار مرد و زن از 42 كشور از جمله چهار ژیمناستیك كار كشورمان در سالن فدراسیون ژیمناستیك جمهوری آذربایجان در حال برگزاری است.
مسابقات جام جهانی ژیمناستیك باكو دومین مرحله مسابقات جام جهانی برای كسب سهمیه المپیك توكیو است و در آن ورزشكاران نامی جهان حضور دارند.
اولین مرحله این مسابقات در شهر كوتبوس آلمان برگزار شد و سعیدرضا كیخا ورزشكار ایرانی در وسیله خرك حلقه نفر سوم شد.
سومین مرحله مسابقات از 28 اسفند تا 4 فروردین در دوحه قطر و مرحله چهارم مسابقات جام جهانی در مهرماه سال 1398 در اشتوتگارت آلمان برگزار می شود كه از نظر كسب سهمیه المپیك توكیو مسابقات بسیار مهم است.
ورزشی ** 9128 ** 1355 **
۰ نفر