۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 83243610
T T
۰ نفر
هفت هزار كلاس درس در مازندران نيازمند مقاوم سازي  است

ساري – ايرنا – معاون توسعه مشاركت هاي مردمي اداره كل نوسازي مدارس مازندران گفت كه هفت هزار كلاس درس در اين استان نيازمند مقاوم سازي و بازسازي كامل است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مهدي استاديار روز پنجشنبه در جلسه مشترك هيات مديره مجمع خيرين مدرسه ساز مازندران در قائمشهر ، افزود : از مجموع 18 هزار كلاس درس استان ، چهار هزار باب تخريبي و سه هزار باب هم نيازمند مقاوم سازي است .
وي با دعوت از خيرين براي مشاركت در بازسازي و نوسازي مدارس تخريبي ، گفت اگر خيرين بتوانند 50 درصد از هزينه ساخت يك مدرسه را متحمل شوند سازمان نوسازي مدارس هم اين آمادگي را دارد تا نسبت به تكميل آن مدرسه اقدام كند .
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي اداره كل نوسازي مدارس مازندران در خصوص سهم دولت در بحث مشاركتي بازسازي و مقاوم سازي مدارس ، توضيح داد : امسال اعتبارات خوبي براي سازمان نوسازي مدارس در حوزه خيرين مدرسه ساز در كشور در نظر گرفته شده است .
استاديار با بيان اينكه در اين زمينه از سوي مجلس هزار ميليارد تومان تصويب شده است ، افزود : اميدواريم تا سهم خوبي براي استان مازندران در نظر گرفته شود تا با بازسازي كامل مدارس دانش آموزان بتوانند در محيطي امن به تحصيل مشغول شوند .
وي در خصوص جشنواره خيرين مدرسه ساز ،گفت كه بيستمين جشنواره خيرين مدرسه ساز از 30 خرداد ماه سال آينده برگزار خواهد شد .
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي اداره كل نوسازي مدارس مازندران هدف از اين برنامه را افزايش ايمني مدارس به كمك خيرين اعلام كرد تا دانش آموزان در محيطي امن به تحصيل بپردازند .
** 53 مدرسه در قائمشهر تخريبي است
مدير آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر هم در اين جلسه با بيان اينكه در اين شهرستان 380 مدرسه در 2 شيفت با 176 فضاي ساختماني وجود دارد ، گفت : از اين تعداد مدارس 53 مدرسه در اين شهرستان تخريبي است .
هوشنگ اصغريبان با اعلام اينكه در حال حاضر 12 مدرسه اين شهرستان ديواره هاي آن در حال ريزش است ، افزود : در شهرستان قائمشهر 29 مدرسه نيازمند آسفالت اعم از كلي و روكش است .
وي به مشاركت خيرين مدرسه ساز از سال هاي 95 تا 97 اشاره كرد و ادامه داد : در سال 95 بيش از 435 ميليون تومان ، در سال گذشته بيش از يك ميليارد و 254 ميليون تومان و امسال بيش از چهار ميليارد و 290 ميليون تومان از سوي خيرين كمك شده است .
مدير آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر مجموع كمك هاي خيرين به اين نهاد را بيش از پنج ميليارد و 982 ميليون تومان اعلام كرد .
اصغريان به عمده ترين مشكل در حوزه آموزش و پرورش قائمشهر را تشريح كرد و گفت : طي دو ماه گذشته دانش آموزان مدرسه دخترانه متوسطه دوم عاشورا به دليل شكاف ساختمان مدرسه به پژوهش سرا براي ادامه تحصيل انتقال داده شده اند .
وي با اعلام اين كه 350 دانش آموز در اين مدرسه مشغول به تحصيل بودند ، افزود : براي سال تحصيلي جديد با مشكل مواجه هستيم ، اميدواريم با كمك خيرين بتوانيم هر چه سريعتر اين مدرسه را بازسازي كنيم .
مدرسه عاشورا قائمشهر سال 43 بهره برداري شد و بيش از 53 سال قدمت دارد.
بر اساس آخرين آمار آموزش و پرورش استان مازندران، امسال بيش از 500 هزار دانش آموز در چهار هزار و 200 مدرسه استان مشغول تحصيل هستند.
7334/1654

سرخط اخبار استان‌ها