۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 83242496
T T
۰ نفر
تصويب قانون مديريت بحران، خلاهاي امدادرساني را كاهش مي دهد

قزوين - ايرنا - نماينده مردم قزوين،البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي گفت:تصويب لايحه مديريت بحران در سال جاري توسط نمايندگان مجلس، فرصت مهمي براي پر كردن خلاها و رفع ضعف هاي اساسي اين حوزه است.

به گزارش ايرنا سيده حميده زرآبادي روز چهارشنبه در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران قزوين كه با حضور اسماعيل نجار معاون وزير و رييس مديريت بحران كشور در استانداري قزوين برگزار شد، افزود: لايحه جامع مديريت بحران پس از سال ها بلاتكليفي امسال در مجلس تصويب شد كه البته با توجه به ايرادات شوراي نگهبان به مجلس بازگشته است و بررسي بندهاي مورد اشكال آن سال آينده در دستور كار مجلس قرار مي گيرد.
وي اضافه كرد:شايد زماني فقط حوادثي مانند سيل و زلزله در گروه بحران ها قرار داشتند اما امروزه حوادث متنوع تري چون بحران آب، ريزگردها و آلودگي محيط زيست، پسماندها، فرونشست زمين و خشكسالي همه و همه تهديدات اساسي براي سرزمين هستند و بايد با يك نگاه صحيح تمهيدات لازم را براي مديريت آنها اتخاذ كرد.
زرآبادي ادامه داد: قزوين از نظر موقعيت صنعتي، كشاورزي و جغرافيايي در سطح كشور منحصر به فرد است كه همين موضوع، توجه به نيازها و مشكلات آن را ضروري تر مي كند.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون يك چهارم جمعيت كشور در تهران و البرز زندگي مي كنند و در صورت كوچكترين اتفاقي، اين استان قزوين است كه بايد به عنوان استان همجوار و معين آن براي كمك به بحران ورود كند.
زرآبادي افزود:در شرايطي كه نيازهاي خود قزوين به طور 100 درصد تامين نشده است نمي توان انتظار زيادي از نقش آفريني گسترده استان در پوشش حوادث پايتخت داشت.
وي گفت: در حال حاضر داشته هاي اين استان هنوز با استانداردها فاصله زيادي دارد و تامين امكانات مورد نياز و به روز رساني تجهيزات مديريت بحران نيز از جمله وظائف دولت و مجلس است.
7388* 6101

سرخط اخبار استان‌ها