۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۳۰
کد خبر: 83241277
T T
۰ نفر

25 تا 30 قلاده سگ در تهران روزانه زنده گيري مي شود

۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۳۰
کد خبر: 83241277
25 تا 30 قلاده سگ در تهران روزانه زنده گيري مي شود

تهران- ايرنا- مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران اعلام كرد: پيرو اجراي طرح مقابله حيوانات موذي روزانه 25 تا 30 قلاده سگ در تهران زنده گيري مي شود.

به گزارش ايرنا، حميدرضا تحصيلي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اين سگ‌ها پس از زنده‌گيري به مركز آرادكوه منتقل و سپس عقيم سازي و بعد از پلاك كوبي در صورت نداشتن بيماري در برخي كارخانه‌ها و مراكز به عنوان نگهبان به كار گرفته مي‌شوند.
تحصيلي همچنين از اجراي طرح ضربتي مقابله با موش‌ها در تهران ظرف روزهاي آينده خبر داد و گفت: اين اقدام با توجه به نزديكي ايام عيد انجام مي شود و در اين طرح خيابان‌هاي اصلي شهر در فاز نخست جهت مقابله با حيوانات موذي طعمه‌گذاري شده و در لانه موش‌ها فوم تزريق مي شود.
وي افزود: مقابله با حيوانات موذي به‌ويژه موش‌ها در تمام ايام سال توسط شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران انجام مي‌شود اما با توجه به ايام آغاز سال نو مقرر شده است كه با شدت بيشتري اين مقابله را در سطح شهر تهران انجام دهند.
به گفته اين مقام مسئول، در راستا 22 خيابان اصلي در 22 منطقه تهران براي اين كار مشخص و آغاز طرح از خيابان وليعصر و از محدوده ميدان راه آهن تا تجريش انجام خواهد شد.
وي ادامه داد: ميزان طعمه گذاري و استفاده از سموم و پمپ‌ها بر اساس نياز محدوده خواهد بود اما تمامي استانداردهاي لازم جهت حفاظت از محيط زيست در اين طرح رعايت خواهد شد.
مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تاكيد بر اينكه براي مقابله با موش‌ها بايد راه حل علمي در دستور كار قرار گيرد، گفت: با دانشگاه‌هاي معتبر داخلي و خارجي مكاتباتي كرديم تا بر اساس مطالعات روز اقدام كنيم اما مهمترين راه حل، از بين بردن تغذيه اين موجودات است كه اين مهم نيز از طريق فرهنگسازي امكان پذير است.
تحصيلي همچنين گفت كه بازه زاد و ولد موش‌ها از اواخر فصل سرما آغاز مي‌شود و تيرماه به اوج خود مي رسد.
وي خاطرنشان كرد: بيشترين تعداد موش‌ها در مناطق جنوبي شهر وجود دارد و هر كجا كه اغذيه فروشي‌ها بيشتر است، حضور اين حيوانات نيز افزايش مي يابد اما در بافت‌هاي نوساز و مهندسي ساز تعداد آن‌ها بسيار كمتر است.
تهرام/9343//1348

سرخط اخبار جامعه