۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۳۷
کد خبر: 83241196
T T
۰ نفر
امارات در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفت

تهران – ایرنا – اتحادیه اروپا روز سه شنبه تصمیم گرفت نام امارات متحده عربی و 9 كشور دیگر را به عنوان بهشت فرار مالیاتی و پولشویی، به فهرست سیاه این نهاد بیافزاید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروكسل؛ بیانیه كمیسیون اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا می افزاید: نام كشورهای آروبا، باربادوس، بلیز، برمودا، فیجی، جزایر مارشال، عمان، امارات متحده عربی، وانوآتو و دومینیكا به فهرست سیاه پیشین كه پنج عضو داشت، افزوده شده است.
نام امارات به رغم مخالفت برخی كشورهای نیرومند عضو مانند ایتالیا در این فهرست قرار گرفته است.
این فهرست كه اكنون نام 15كشور را در برگرفته است، برای نخستین بار در سال 2017 و در پی افشا و انتشار چند طرح گسترده فساد و رسوایی مالی مانند اوراق پاناما ولوكسلیكس تهیه شد كه اتحادیه اروپا را به در پیش گرفتن اقدامات و تدابیر بیشتر برای مبارزه با فرارمالیاتی توسط شركت های چند ملیتی و ثروتمندان به منظور پرهیز از پرداخت مبالغ كلان مالیاتی، وادار كرد.
همچنین نام كشورهای دیگر در صورتی كه قوانین آنها امكان فرار مالیاتی را فراهم كند، در آینده به این فهرست افزوده خواهد شد و چنانچه در قوانین خود اصلاحاتی اجرا كنند، از این فهرست حذف خواهند شد.
هرچند كشورهایی كه نامشان دراین فهرست سیاه جای گرفته، مشمول نظارت های شدیدتر برمبادلات مالی و بانكی با اتحادیه اروپا خواهند شد، اما اعضای این نهاد اروپایی تاكنون در باره اعمال تحریم علیه این كشورها به تصمیم یا توافقی دست نیافته اند.
اروپام**1486**1590
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد