۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۶
کد خبر: 83237121
T T
۰ نفر
صوفیه توسعه و ارتقای مناسبات با ایران را دنبال می كند

تهران- ایرنا- معاون رئیس پارلمان بلغارستان اعمال تحریم ها علیه ایران را مانعی بر سر راه مناسبات كشورها دانست و گفت: هدف صوفیه توسعه و ارتقای سطح مناسبات با ایران است.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، وسلین مارشكی امروز- شنبه- در دیدار علی مطهری نایب رییس مجلس، اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر كشورها را عاملی منفی بر سر راه مناسبات میان كشورها دانست و بر تلاش بلغارستان جهت لغو تحریم‌ها علیه ایران تاكید كرد.
وی با ابراز خرسندی از سفر به ایران، هدفش را توسعه و ارتقای سطح مناسبات همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع دو ملت عنوان كرد.
معاون رئیس پارلمان بلغارستان در ادامه اظهار امیدواری كرد كشورش، در زمینه توسعه مناسبات با ایران به نتایج مثبتی دست یابد.
مارشكی، كشورش را طرفدار حكومت هایی كه به صورت دموكراتیك انتخاب شده‌اند، دانست كه با هرگونه تلاش از سوی قدرت‌های بزرگ برای دخالت در سرنوشت كشورهای دموكراتیك مخالف است.

** تداوم نقض توافقات بین المللی از سوی كشورهای قدرتمند هیچ خاصیتی ندارد
علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به معاون رییس پارلمان بلغارستان و با اشاره به آغاز صد و بیست و دومین سالگرد روابط دو كشور گفت: توسعه ارتباطات پارلمانی فرصت های فراوانی در راستای ارتقای روابط دو كشور فراهم خواهد كرد.
وی ادامه داد: علاقمندیم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری نیز روابط فیمابین توسعه و گسترش یابد.
مطهری با تقدیر از مواضع بلغارستان در حمایت از توافق برجام خواستار ایفای نقشی فعالتر از سوی بلغارستان و همچنین ایستادگی و استقلال اروپا در مقابله با یكجانبه گرایی آمریكا شد و اظهار داشت: تداوم نقض توافقات بین المللی از سوی كشورهای قدرتمند، معاهدات امضا شده در جهان هیچ خاصیتی نخواهد داشت.
نایب رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ایران را كشوری خواهان صلح و ثبات در منطقه و جهان خواند و حضور نیروهای نظامی كشورمان در عراق سوریه را بنا به درخواست مسئولان كشورهای مذكور و جلوگیری از گسترش و نفوذ نیروهای تروریستی در منطقه و جهان دانست.
نماینده مردم تهران در ادامه تراز تجاری بین دو كشور را ناچیز شمرد و برای اجرایی شدن توافقات امضا شده در نوزدهمین كمیسیون اقتصادی بین دو كشور تاكید كرد.
مطهری همچنین بر تبادل هیات‌های پارلمانی و رایزنی مستمر میان كمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو كشور تاكید كرد.
در این دیدار جهانبخش محبی نیا عضو گروه دوستی پارلمانی ایران - بلغارستان نیز حضور و دیدگاه و نظرات خود را بیان داشتند.
سیام*3061*1535

سرخط اخبار سیاست