۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۵
کد خبر: 83235134
T T
۰ نفر

350 ميليارد ريال براي 28 پروژه شهري ايلام هزينه شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۵
کد خبر: 83235134
350 ميليارد ريال براي 28 پروژه شهري ايلام هزينه شد

ايلام - ايرنا - شهردار ايلام گفت: 28 طرح عمران شهري توسط شهرداري و شوراي شهر ايلام با 350 ميليارد ريال در حال اجرا بوده و يا به اتمام رسيده است.

به گزارش ايرنا، طالب صادقيان روز پنجشنبه در جريان تور خبري بازديد خبرنگاران از پروژه هاي شهرداري ايلام اظهار داشت: با اتمام اين طرح ها چهره ايلام تغيير مي كند و مهمترين هدف شهرداري در اجراي بيشتر اين طرح ها انسان محور بودن پروژه ها به جاي ماشين محور بودن آنها است.
وي در خصوص پياده راه طالقاني افزود: اين پروژه با 350 متر زيربنا و 22 ميليارد ريال اعتبار در مدت 10 ماه به اتمام رسيد.
صادقيان يادآور شد: تا قبل از پايان سال جاري مبلمان هاي شهري شامل سكوهاي نشستن، كافي شاپ هاي سيار، نورپردازي و ... نصب مي شود و خيابان هاي مشرف به پياده راه نيز به اين طرح با هدف ترويج پياده روي يا دوچرخه سواري به جاي استفاده از ماشين متصل مي شود.
وي در مورد سازه غير هم سطح رسالت هم گفت: زيرگذر رسالت به طول 480 متر با اعتبار 100 ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي 73 درصد در حال ساخت است كه طبق برآوردهاي زمان بندي شده تا هفته دولت سال آينده به بهره برداري مي رسد.
شهردار ايلام با بيان اينكه در طول ساخت اين طرح موانعي وجود داشت، توضيح داد: تورم اقتصادي و افزايش قيمت تجهيزات، شرايط جوي و تاسيسات دستگاه هاي زيرساخت در طول مسير طرح از جمله موانعي بود كه روند احداث پروژه تعلل ايجاد كرد.
وي با بيان اينكه هشت سيل بند با 50 ميليارد ريال در نقاط مختلف ايلام در حال اجراست، اظهار داشت: سيل بند مدرس از جنس بتني مسلح با 25 ميليارد ريال و 200 متر در فاز اول در حال انجام است.
وي گفت: با تكميل اين سيل بند در ارديبهشت سال آينده اين مكان به پارك خطي و فضاي سبز تبديل مي شود و اين پارك خطي از شمال به منطقه هانيوان و از جنوب به باغ موزه دفاع مقدس و پارك و ميدان معلم متصل مي شود.
صادقيان در مورد پارك خطي بام ايلام هم افزود: اين پارك به طول هشت هزار متر در سه فاز اجرا مي شود كه فاز نخست آن تكميل شد و مرحله دوم آن با 80 درصد در حال احداث است.
به گفته وي اين طرح داراي سكوي نشستن، فضاي سبز، آلاچيق، آبنماي خشك، مسير پياده روي، مجموعه بازي هاي كامپيوتري دفني، رستوران، هتل، كافي شاپ، ... است.
وي در مورد اراضي روبروي پارك خطي بلوار پژوهش هم توضيح داد: 150 متر از اين اراضي داراي كاربري حريم فضاي سبز بوده و اين اراضي داراي معارض خصوصي است و معارضان براي زيباسازي بصري شهر ايلام حداقل 20 متر از اين فضاي خالي براي تبديل به پياده راه و فضاي سبز با شهرداري همكاري كنند.
وي در مورد تصفيه پساب شهري ايلام هم يادآور شد: پروژه انتقال پساب با 40 ميليارد ريال و 70 درصد پيشرفت در شش ناحيه شهر ايلام براي تامين آبياري فضاي سبز با مجموع اعتبار انتقال و توزيع 35 ميليارد ريال در حال اجراست.
شهردار ايلام از كاشت 16 هزار نهال و 10 هزار جعبه گل در نقاط مختلف ايلام در هفته منابع طبيعي خبر داد و در مورد توسعه فضاي سبز نيز گفت: از يك سال گذشته تاكنون 200 هزار متر مربع در 37 پارك محله اي به مقدار سرانه يك متر افزايش يافته و در صدد افزايش ميزان فضاي سبز ايلام در چهار سال آينده به استاندارد هاي كشور نزديك شود.
به گزارش ايرنا، بعد از بازديد طرح هاي شهرداري، شهردار ايلام در كنفرانس خبري به ارائه كلي از فعاليت سازمان هاي زيربخش شهرداري پرداخت.
7172/6034

سرخط اخبار استان‌ها