۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶
کد خبر: 83230407
T T
۰ نفر
مصرف مشروبات الكلی تقلبی در آذربایجان شرقی جان یك نفر را گرفت

تبریز- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی تبریز گفت: یكی از مسموم شدگان مصرف مشروبات الكلی تقلبی در شهرستان اهر جان خود را از دست داد و حال 2 نفر دیگر وخیم است.

دكتر حجت پورفتحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمار مراجعان مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الكلی تقلبی در شهرستان اهر نیز تاكنون به 100 نفر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از این تعداد 32 نفر به بیمارستان سینای تبریز منتقل شده اند.
دكتر پورفتحی با بیان اینكه اكثر این بیماران ترخیص شده اند، اظهار داشت: از این تعداد چهار نفر نیز تاكنون دیالیز شده اند.
رییس بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز در این خصوص گفت: متأسفانه بر اثر مصرف مشروبات الكلی دست ساز و تقلبی در این شهرستان تعدادی دچار مسمومیت شدند.
محمدجواد حیدری با اشاره به اینكه تعدادی به علت مسمومیت با الكل به بیمارستان باقرالعلوم اهر مراجعه كردند، افزود: مراجعه كنندگان حال مساعدی نداشتند.
وی با بیان اینكه علت مسمومیت‌ها استفاده از مشروبات الكلی دست ساز و تقلبی است، گفت: استفاده از این الكل‌ها عوارض بسیار خطرناكی مانند كوری چشم و از بین رفتن كلیه‌ها را به همراه دارد و میزان آسیب بستگی به مقدار مصرف و ورود سم به داخل بدن دارد.
رییس بیمارستان باقرالعلوم اهر با ذكر اینكه استفاده از مشروبات الكلی تقلبی حتی منجر به مرگ افراد نیز می‌شود، عنوان كرد: تعدادی از مراجعه كنندگان وضع مناسبی نداشتند و پس از انجام مراحل اولیه درمان، اكنون تحت مراقبت‌های ثانویه درمانی قرار دارند.
حیدری با بیان اینكه برای مشخص شدن نوع سم، نمونه‌ها به مركز آذربایجان شرقی ارسال شد، افزود: اگر استفاده‌كنندگان از این مشروبات الكلی دست ساز و تقلبی به هر دلیلی دچار عوارضی مانند تاری دید، سردرد، سرگیجه و كاهش سطح هوشیاری شدند، باید سریع به بیمارستان اهر مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.
در همین حال یك منبع آگاه نیز به ایرنا گفت: مسموم شدگان بین 19 تا 50 سال سن دارند و بیشتر آنها از روستای 'ورگهان' اهر بوده و تعدادی از آنها به علت وخامت وضع شان به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند.
وی افزود: مراجعه اولیه مسموم شدگان با خودروهای شخصی به بیمارستان باقرالعلوم بوده كه سپس برخی از آنها به تبریز منتقل شدند.
وی یادآوری كرد: مسمومیت افراد مربوط به شرب شراب در یك مراسم یا مكان واحد نبوده است.
مصرف مشروبات الكلی دست ساز و تقلبی در یكی از روستاهای اهر و تبعات و هزینه های ناشی از آن در هفته اخیر، به یكی از سوژه های داغ رسانه ها تبدیل شده است.
6120/518

سرخط اخبار جامعه