۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰:۰۹
کد خبر: 83227383
T T
۰ نفر
در حمله 2018 به دوما از مواد شیمیایی استفاده شده است

تهران – ایرنا – سازمان منع سلاح های شیمیایی روز جمعه مدعی شد كه در حمله آوریل 2018به شهر دومای سوریه از ماده شیمیایی سمی استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان منع سلاح های شیمیایی اعلام كرد: بازرسان این سازمان با بررسی نمونه های جمع آوری شده از دوما، به این نتیجه رسیدند كه كه از یك ماده شیمیایی سمی حاوی گاز كلر در حمله آوریل 2018 به این شهر استفاده شده است.
این تحقیق طرف خاصی را مسئول حمله شیمیایی به دوما عنوان نكرده اما سازمان منع سلاح های شیمیایی افزوده است: از اطلاعات جمع آوری شده این گونه می توان نتیجه گرفت كه یك ماده شیمیایی سمی به عنوان سلاح در حمله 7 آوریل 2018 به دوما استفاده شده است.
در بیانیه این نهاد بین المللی آمده است: این ماده شیمیایی سمی به احتمال زیاد كلر است.
به دنبال ادعای حمله شیمیایی به منطقه دوما در نزدیك دمشق در 18 فروردین ماه سال جاری، سه كشور آمریكا ، فرانسه و انگیس بدون صبر برای مشخص شدن طرف حمله كننده و گزارش های بین المللی در خصوص عاملان این حمله، اقدام به حملات موشكی و هوایی به برخی مناطق سوریه كردند.
این در حالی است كه دولت سوریه در سال 2013 با همكاری روسیه و تحت نظارت كشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریكا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود كرد.
شبك**9365**1908
۰ نفر

سرخط اخبار جهان