۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۲
کد خبر: 83225022
T T
۰ نفر
اجماع ملي لازمه تحقق اهداف سند الگوي پايه پيشرفت است

مشهد- ايرنا- معاون سازمان برنامه و بودجه به ابلاغ 'سند الگوي پايه اسلامي ايراني پيشرفت' اشاره و بيان كرد: در اين چارچوب ايران مي بايست در افق 1444به لحاظ پيشرفت و عدالت كشور هفتم جهان باشد كه لازمه دستيابي به آن انسجام، اجماع ملي و باور مشترك است.

مسعود شفيعي روز چهارشنبه در 'سومين همايش ملي تحول و نوآوري سازمان با رويكرد الگوي اسلامي ايراني پيشرفت' در حوزه بهداشت و درمان، در مشهد افزود: همچنين جمهوري اسلامي ايران بر اساس اين سند مورد تاكيد مقام معظم رهبري مي بايست سال 1444در ميان كشورهاي آسيايي نيز جايگاه چهارم را به لحاظ پيشرفت و عدالت داشته باشد.
وي ادامه داد: از تمامي نهادها، سازمانها و صاحبنظران خواسته شده تا درباره سند الگوي پايه اسلامي ايراني پيشرفت اظهار نظر كرده و نكات مورد نظر را منعكس كنند تا اين سند تكامل يافته و در نهايت با اجماعي ملي براي همه دست اندركاران نصب العين قرار گيرد.
رئيس سازمان نقشه برداري يكي از راهكارهاي دستيابي به اهداف الگوي اسلامي ايراني پيشرفت را تحول و نوآوري سازماني ذكر و بيان كرد: زماني مي توان قائل به تحول بود كه ضرورت موضوع در درون نظام و خارج از آن احساس شود. افق ترسيمي 1444 و راهبردهاي تعريف شده آن در بسياري موارد با شرايط فعلي كشور هماهنگ نيست زيرا خلاءهايي وجود دارد كه بايد نسبت به رفع آن اقدام و خود را متناسب با آن افق تطبيق دهيم.
وي گفت: حركت در راستاي الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، سند چشم انداز و آرمانهاي انقلاب اسلامي با تحول فكري در درون و برون سازمانها ميسر مي شود. اكنون با وجود گذشت چهار دهه از پيروزي انقلاب اسلامي هنوز در برخي از حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي و مديريت به روز نشده ايم.
شفيعي 'رصد مشكلات و چالشهاي كشور و برنامه ريزي براي رفع آنها' را از وظايف سازمان برنامه و بودجه توصيف و بيان كرد: مطالب و دغدغه هاي مطرح شده در همايش ملي تحول و نوآوري سازمان با رويكرد الگوي اسلامي ايراني پيشرفت مورد بررسي مي گيرد تا با حمايت سازمان برنامه و بودجه بتوان در جهت كاهش مشكلات و نيازهاي حوزه سلامت در مشهد و خراسان رضوي گام برداشت.
سومين همايش ملي تحول و نوآوري سازماني با رويكرد الگوي اسلامي پيشرفت با حضور مديران امور اداري دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور و كارشناسان اين حوزه تا فردا در مشهد ادامه دارد.
3027/1858

سرخط اخبار استان‌ها