۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۲
کد خبر: 83219957
T T
۰ نفر
دستگاه های اجرایی كم كار سال آینده سهمی از اعتبارات ندارند

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان گفت: دستگاه های اجرایی كه در مسیر توسعه استان عملكرد مناسبی ندارند در توزیع اعتبارات سال 98 مد نظر نخواهند بود، سازمان مدیریت و برنامه ریزی به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و این دستگاهها را از دریافت اعتبارات محروم كند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شنبه در شورای برنامه ریزی استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان كرد: از دیگر مواردی كه دستگاه های اجرایی باید بسیار توجه كنند جذب اسناد خزانه است، باید برای پیشبرد و تكمیل پروژه ها و طرح ها و كسب اعتبار لازم از دولت در جذب اسناد خزانه قوی تر عمل كنند.
وی با اشاره به خدمات دولت در روستاها گفت: به لطف توجهی كه دولت به روستاها دارد در حال حاضر 85 درصد روستاهای خوزستان دارای آب شرب سالم هستند كه این مهم نشان دهنده توجه ویژه دولت به مناطق روستایی است.
وی گفت: در كنار خدماتی كه دولت در روستاها انجام می دهد باید كاستی ها و كمبودها را مد نظر قرار داد و دستگاه های مربوطه به ویژه اداره كل بنیاد مسكن خوزستان در توسعه و پیشرفت روستاها وفراهم كردن شرایط گردشگری و تولید ثروت در روستاها عملكرد مناسبی داشته باشد.
در ادامه این نشست معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به لزوم استفاده از افراد نخبه و دانشگاهی در جلسات و تصمیم گیری های برنامه های استان بیان كرد: متاسفانه در ساختار نظام اداری اسفاده از نظرات افراد علمی و دانشگاهی دیده نمی شود.
قاسم سنگوری سواری ادامه داد: ساز و كاری به نام شورای نخبگان برنامه ریزی و توسعه استان از 2 سال گذشته متشكل از افراد نخبه و دانشگاهیان استان تشكیل شده است اما استقبالی از سوی دستگاه های اجرایی برای استفاده از نظرات و پیشنهادهای این افراد در تصمیم گیری ها و برنامه های استان نمی شود.
وی گفت: باید با كمك افراد علمی و نخبه نظام فكری بدنه اداری را تقویت كنیم.
وی افزود: متاسفانه نظام اداری در استان از حضور افراد علمی و دانشگاهی و بهره گیری از افكار وایده های آنها در برنامه ها و طرح های استانی استقبال نمی كند.
7158/6002

سرخط اخبار استان‌ها