۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83217753
T T
۰ نفر

نمايشگاه «جايگاه هاي سوخت» در تهران افتتاح شد

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83217753
نمايشگاه «جايگاه هاي سوخت» در تهران افتتاح شد

تهران- ايرنا- دومين نمايشگاه بين المللي جايگاه داران سوخت و صنايع وابسته امروز (پنج شنبه) در نمايشگاه بين المللي تهران افتتاح شد و تا پنجم اسفندماه پذيراي علاقه مندان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، هدف از برگزاري دومين نمايشگاه جايگاه هاي سوخت حمايت از توليد ملي، اقتصاد مقاومتي و پيوند صنعت و دانشگاه، با حضور مجموعه‌اي از شركت‌هاي توليدي، شركت‌هاي دانش بنيان و شركت‌هاي خارجي فعال در اين حوزه است.
در اين نمايشگاه بيش از 60 شركت داخلي و 12 شركت خارجي از كشور‌هايي همچون ژاپن، مالزي، تركيه وغيره در اين نمايشگاه حضور دارند؛ همچنين پنج هيات تجاري از كشور‌هاي منطقه براي مذاكره با توليدكنندگان ايراني به تهران آمده اند.
«مصطفي كواكبيان» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در افتتاحيه دومين نمايشگاه بين المللي جايگاه داران سوخت گفت: در مجلس شوراي اسلامي بررسي لايحه بودجه 1398 ادامه دارد و تا كنون دولت و كميسيون تلفيق موافق افزايش قيمت بنزين در سال آينده نبوده اند.
وي افزود: البته هيچ كس مخالف سهميه بندي بنزين و احياي كارت هاي سوخت و كنترل مصرف بنزين نيست.
به گفته وي، روزانه 9 ميليون ليتر بنزين از كشور قاچاق مي شود كه براي مقابله با آن بايد دولت كنترل هاي لازم را انجام دهد و مجلس نيز برنامه ريزي مناسبي داشته باشد.
اين نماينده مجلس در خصوص اينكه قيمت بنزين چقدر بايد باشد، گفت: برخي مي گويند قيمت بنزين در منطقه بيشتر است و اين امر موجب قاچاق مي شود، براي حل اين مشكل بايد پايه پولي را اصلاح و پول ملي را تقويت كنيم.
كواكبيان گفت: زماني نرخ ارز 3600 تومان بود و حالا افزايش يافته است، شايد اگر بر آن اساس حساب كنيم بايد قيمت بنزين را افزايش دهيم اما نه 6 هزار تومان.
وي تاكيد كرد: همه همت ما اين است كه بيشترين منافع به مردم برسد و در بحث كلان افزايش قيمت بنزين بايد كاري كه مردم بيشترين نفع را داشته باشند.
اين نماينده مجلس درباره مشكلات جايگاه داران سوخت گفت: برخي از اين مشكلات صنفي است و بايد بين خود آنها برطرف شود.
همچنين در اين مراسم «بهمن حسين زاده» سرپرست شركت سهامي نمايشگاه‌ هاي بين‌المللي نيز در مراسم افتتاح دومين نمايشگاه جايگاه هاي سوخت و صنايع وابسته، گفت: حدود 6800 جايگاه سوخت در كشور داريم و بين 70 ميليون ليتر بنزين و 30 ميليون مترمكعب گاز در اين جايگاه ها عرضه مي شود.
وي افزود: هدف از برگزاري اين نمايشگاه قرار دادن هر چه بيشتر جديدترين توليدات داخلي و خارجي صنايع مرتبط با صنعت جايگاه داري در معرض ديد جامعه است و بر اين اساس از متخصصان دعوت مي كنم از اين نمايشگاه بازديد كنند.

** افتتاح دومين نمايشگاه صنعت نمايشگاهي
به گزارش ايرنا، امروز دومين نمايشگاه صنعت نمايشگاه با حضور 59 شركت در محل نمايشگاه بين المللي افتتاح شد.
سرپرست شركت سهامي نمايشگاههاي بين المللي در خصوص اهميت اين صنعت گفت: بخش عمده اي از بازاريابي و تجارت تجاني كالا مرهون برپايي بيش از 140 هزار نمايشگاه بين المللي و تخصصي در دنياست و همه ساله در بيش از پنج هزار شهر دنيا نمايشگاههاي تجاري برگزار مي شود كه آخرين دستاوردهاي فناوري و تكنولوژيك را در معرض نمايش عموم قرار مي دهد.
«بهمن حسين زاده» با اشاره به سير تحولات صنعت نمايشگاهي در ايران، گفت: اگرچه بيش از 50 سال سابقه برگزاري نمايشگاه در كشورمان وجود دارد اما تا سال 1379 فقط يك نمايشگاه بازرگاني تهران همه ساله در كشور برپا مي شد.
وي افزود: هم اكنون 32 سايت نمايشگاهي در كشور در كنار نمايشگاه بين المللي تهران بيش از 500 عنوان نمايشگاهي و 80 رويداد اصلي را به عنوان يك برند در غرب آسيا و خاورميانه هر سال برپا مي كنند.
حسين زاده اظهارداشت: سالانه 10 تا 20 درصد در آمد ناخالص ملي از محل برگزاري نمايشگاهها و رويدادهاي تجاري تامين مي شود و ما در ايران بايد با بازنگري در استانداردهاي نمايشگاهي اين رقم را محقق كنيم.
وي تشكيل شوراي هماهنگي نمايشگاه ها را از سياست هاي جديد خود براي جلوگيري از موازي كاري و هدر رفت منابع عنوان كرد و گفت: در كنار اين به دنبال توسعه نمايشگاههاي تخصصي و اختصاصي ايران در كشورهاي خارجي به خصوص كشورهاي منطقه كه بازار 400 ميليون نفري دارد هستيم.
به گزارش ايرنا، دومين نمايشگاه صنعت نمايشگاهي كشور از امروز (پنجشنبه 2 اسفند) تا پنجم اسفند آخرين دستاوردهاي صنعت نمايشگاهي را با حضور غرفه سازان، مجريان نمايشگاهي و سايت هاي نمايشگاهي كشور براي علاقه مندان ارايه مي كنند.
اقتصام**9132*2025
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد