۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83217571
T T
۰ نفر

دومين نشست ملي گردشكري معنوي در قم آغاز شد

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83217571
دومين نشست ملي گردشكري معنوي در قم آغاز شد

قم - ايرنا - دومين نشست ملي گردشگري معنوي، روز پنجشنبه با محوريت حكومت اسلامي و جايگاه زن در اسلام به مدت دو روز و به ميزباني آستان مقدس كريمه اهل‌بيت(س) در سالن امام خامنه اي حرم حضرت معصومه(س) آغاز شد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري آستان حضرت معصومه(س)، اين مراسم كه جمعي از شخصيت هاي علمي و مبلغان در آن حضور دارند با كارگاه و نشست‌هاي تخصصي با حضور اساتيد برجسته تا ظهر روز جمعه ادامه خواهد داشت.
** رئيس اداره امور بين‌الملل آستان مقدس بانوي كرامت از حضور بيش از 60 مروج معنويت در دومين نشست ملي گردشگري معنوي خبر داد و گفت: حكومت اسلامي و جايگاه زن در اسلام به عنوان محورهاي اصلي نشست درنظر گرفته‌ شده است.
كمال ثريا اردكاني با اشاره به اينكه در حوزه گردشگري و معنويت بايد مباحث نظري را از عملي و اجرايي تفكيك كنيم، اظهار كرد: معنويت در حوزه گردشگري جايگاه مهمي دارد كه در ايران اسلامي با توجه به ظرفيت‌هاي موجود از جمله حرم‌هاي مطهر نبايد نسبت به گردشگري معنوي بي‌توجه باشيم.
وي اضافه كرد:‌ اين نشست ناظر بر رفع يكي از مشكلات حوزه گردشگري معنوي است كه در اين راستا ابتدا سوال هاي پر تكرار گردشگران را شناسايي كرده و از اين سوال ها محورهاي اصلي استخراج شده و دو محور حكومت اسلامي و جايگاه زن در اسلام را به عنوان محورهاي اصلي اين نشست دو روزه درنظر گرفته‌ايم.
وي گفت: آستان مقدس تلاش مي‌كند تا از ظرفيت‌هاي موجود خود براي توسعه گردشگري معنوي بهره‌برداري لازم را انجام دهد.
وي از حضور ميليون‌ها زائر در طول سال در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ياد كرد و گفت: حضور اين حجم از زائران در شهر مقدس قم و اين حرم مطهر فرصتي است كه اميدواريم با مشاركت مبلغان و فعالان گردشگري معنوي بتوانيم از آن به صورت مطلوب استفاده كنيم.
اردكاني ضمن تقدير از اهتمام نهادها و دستگاه‌هاي مختلف در راستاي برگزاري اين نشست عنوان كرد: امور بين‌الملل حوزه‌هاي علميه، مجمع جهاني اهل‌بيت(ع)، دانشگاه اديان و مذاهب و غيره در اين نشست مشاركت داشته‌اند.

** مدير امور بين‌الملل حوزه‌هاي علميه نيز از تعيين سرفصل‌ها و عناوين مختلف در بيانيه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب ياد كرد و گفت: يكي از محورهايي كه در گام دوم انقلاب اسلامي بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد توسعه گردشگري به ويژه در حوزه گردشگري ديني است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مفيد حسيني كوهساري با بيان اينكه اكنون مهم‌ترين موضوع‌هاي مورد نظر توريست‌ها جايگاه زنان در اسلام و حكومت اسلامي است، عنوان كرد: تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي، معرفي امنيت ايران اسلامي و ترويج نگاه درست اسلام به بانوان از جمله محورهاي اصلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه وجود 11 هزار شهيد از اهل سنت در آمار شهداي دفاع مقدس نشان از فرامذهبي بودن آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است، تصريح كرد: فعالان در حوزه گردشگري معنوي بايد با انجام مخاطب‌شناسي مورد نظر شبهات را از قبل دانسته و براي رفع آن‌ها تلاش كنند.

** مهديه شهرابي فراهاني عضو هيات علمي دانشگاه علم و فرهنگ تهران نيز با اشاره به اينكه گردشگري معنوي در چهار سال قبل توسط دانكشده گردشگري مطرح شده است، گفت: گردشگري معنوي از سوي ايران اسلامي در مطالعات گردشگري مطرح شده و در حوزه بين‌الملل مورد توجه قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه گردشگري معنوي با جان و روح انسان ارتباط دارد، تصريح كرد: ايران اسلامي با استفاده از غناي مطالب خود توانسته گردشگري معنوي را به‌عنوان حلقه گمشده مطالعات گردشگري مورد توجه قرار دهد.
وي خاطرنشان كرد: تبليغات منفي عليه ايران بسيار زياد است و اين موضوع موجب مي‌شود برخي از گردشگران با انگيزه كشف حقيقت به اين كشور سفر كنند به همين علت ما بايد نسبت به انعكاس واقعيت‌هاي كشور به آن‌ها نگاهي ويژه داشته باشيم.
1175/

سرخط اخبار استان‌ها