۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 83215451
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین المللی فولاد درجزیره كیش گشایش یافت

كیش - ایرنا - سومین همایش و نمایشگاه بین المللی فولاد با حضور 240 شركت كننده داخلی و خارجی امروز سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل منطقه آزاد كیش و رئیس انجمن آهن و فولاد در مركز نمایشگاههای بین المللی این جزیره گشایش یافت.

به گزارش ایرنا ، در این نمایشگاه كه در فضایی به مساحت 14 هزار مترمربع باحضور 215 شركت كننده داخلی و 25 نماینده شركت های خارجی از كشور های آلمان، ایتالیا، فرانسه، هند، تركیه، چین، انگلستان، هلند، سوئد و اسپانیا طی دو روز برپا خواهد بود، تجهیزات خطوط تولید،مواد اولیه،فراورده های دیرگداز و روانساز ها معرفی و به نمایش گذاشته می شود.
به گفته مسئولان امر، این نمایشگاه یكی از بزرگترین نمایشگاه های فولاد طی 14 سال گذشته است كه با حضور27 شركت از 500 شركت برتر كشور در سال جاری بر اساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی برپا می شود و شركت هایی چون فولاد مباركه اصفهان ، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، مجموعه شركت های گل گهر، فولاد كاوه جنوب كیش، فولاد خراسان، سنگ آهن مركزی ایران، چادرملو، فولاد غدیر ایرانیان ، آهن و فولاد ارفع ، آسكوتك و پامید كو در این نمایشگاه حضور فعال دارند.
به گزارش ایرنا در مراسم افتتاحیه و همایش این رویداد صنعتی ، 'خداداد قریب پور ' معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینكه فولاد حلقه اول صنعت است افزود: این صنعت با ظرفیت اشتغال آفرینی بالا تاثیری مهم در شكوفایی اقتصاد كشورمان دارد.
وی، ظرفیت تولید فولاد در كشور را سالانه 35 میلیون تن اعلام كرد و افزود: در 9 ماه امسال بیش از 3 و نیم میلیون دلار صادرات فولاد داشتیم و در همین مدت با توسعه این صنعت 6 هزار شغل ایجاد شده است .
غریب پور اضافه كرد: در 9 ماهه امسال 18 میلیون و 700 هزار تن فولاد در كشور تولید شد كه در همسنجی با پارسال 16 درصد رشد نشان می‌دهد.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: به منظور توسعه و پیشرفت صنعت فولاد باید با روشهای نوین، سنگ آهن استخراج كرد و با تولید فولاد نسل سه ، جایگاه كشورمان را در دنیا ارتقاء دهیم.
همچنین عباس نجفی زاده رئیس انجمن آهن و فولاد كشورمان در این مراسم با اشاره به سابقه 50 ساله كشورمان در صنعت فولاد گفت: هنوز در بخش هایی صنعت فولاد ما واردكننده تكنولوژی هستیم و این موضوع با اختصاص بودجه بیشتر برای تحقیقات و پژوهش می تواند برطرف شود.
تولید فولاد ارزان، مستحكم و انعطاف پذیر (نسل سه) مهمترین هدف انجمن فولاد كشورمان است.
نجفی زاده به بهره گیری از تكنولوژی برای تبدیل پلاستیك به گندله و بهره گیری از آن در تولید فولاد اشاره كرد و گفت: كاهش دی اكسید كربن حاصل از تولید فولاد یك برنامه استراتژیك و راهبردی است و تمام دنیا برای اجرایی شدن آن تلاش می كند و ما هم باید از قافله عقب نمانیم.
در پایان این رویداد صنعتی قرار است با نظر شركت كنندگان مرد فولاد سال 97 انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی و قدردانی شود.
پس از مراسم افتتاحیه نمایشگاه فولاد،'خداداد قریب پور' معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و هیئت همراه، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد كیش و دست انداركاران صنعت فولاد، از بخشهای مختلف این نمایشگاه بازدید و با صاحبان و فعالان این ضنعت گفتگو كردند.
به گفته كارشناسا،ن اختصاص بودجه كافی برای تحقیق و پژوهش و بهره مندی از طرح هایی با فناوری بالا می تواند رشد بیش از پیش صنعت فولاد را به دنبال داشته باشد.
كاهش مصرف آب در تولید فولاد ، بهره گیری از طرح های نوین مطابق با محیط زیست و بهره گیری از پایان نامه های تحقیقاتی دانشجویان و نخبگان از برنامه هایی است كه وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سال 98 با جدیت اجرا خواهد كرد.
*در حال حاضر ایران دهمین كشور تولید كننده و صادر كننده فولاد جهان است و بیش از 60 درصد این صنعت بومی سازی شده است.
سالیانه یك میلیارد و 790 میلیون تن فولاد در جهان تولید می شود كه 30 درصد آن وارد تجارت بین المللی می شود و ایران با صادرات بیش از 40 درصد فولاد تولیدی، بالاتر از میانگین جهانی قرار دارد.
1339

سرخط اخبار اقتصاد