۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 83215338
T T
۰ نفر

50 اختراع جديد در پارك فناوري مازندران تائيد شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 83215338
50 اختراع جديد در پارك فناوري مازندران تائيد شد

نوشهر - ايرنا - رئيس پارك علم و فناوري مازندران اعلام كرد : امسال تعداد 50 اختراع جديد از ميان 100 اختراع رسيده به اين پارك، پس از بررسي از سوي هيات داوران مورد تائيد قرار گرفت.

علي معتمدزادگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در نوشهر افزود: اين تعداد اختراع از سوي جوانان و نخبگان استان براي تائيد به پارك علم و فناوري مازندران ارسال شده است.
وي با بيان اينكه 50 درصد ديگر اين اختراعات از سوي هيات داوران رد شده، گفت: بيشتر اين اختراعات در حوزه كشاورزي و دستگاههاي مربوط به آن، ساخت دستگاههاي الكترونيكي، صنايع غذايي، شيمي، بيوشيمي و زيست فناوري بوده است.
رئيس پارك علم و فناوري مازندران از افزايش 2 برابري تقاضا براي حضور در زير مجموعه پارك علم و فناوري نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: پارك علم و فناوري با توجه به زير ساخت هاي همچون تامين فضا و انرژي لازم شركت هاي دانش بنيان موجب افزايش انگيزه اين شركت ها براي حضور در اين پارك شده است.
وي با اشاره به فعاليت 120 شركت دانش بنيان در مازندران و توليد حدود 400 محصول از سوي اين شركت ها افزود: در حال حاضر فضاي زير مجموعه پارك علم و فناوري استان 5 هزارمتر مربع است كه بدنبال افزايش ان تا 10 هزار مترمربع هستيم.
معتمدزادگان خاطرنشان كرد: به زودي عمليات اجرايي ساخت پرديس پارك علم و فناوري مازندران با اعتبار اوليه 10 ميليارد تومان و با زيربناي پنج هزارمترمربع در زميني به مساحت 2 و نيم هكتار در ساري آغاز مي شود تا با ساخت ساختمان چند منظوره در اين پرديس شاهد افزايش توليد ثروت از طريق علم و فناوري باشيم.
رئيس پارك علم و فناوري مازندران همچنين از گردش مالي 133 ميليارد توماني شركت هاي دانش بنيان مازندراني در سال جاري خبر داد.
وي با اشاره به نقش بسزاي شركت‌هاي دانش‌بنيان در تحقق سياست‎هاي اقتصاد مقاومتي در كشور گفت: افزايش بسترهاي لازم براي فعاليت اين شركت ها علاوه بر اشتغالزايي افراد دانش آموخته در درآمدزايي پايدار و گردش مالي اقتصادي استان به ويژه در سالهاي آينده نيز موثر خواهد بود.
رئيس پارك علم و فناوري مازندران گفت: هم اكنون يكهزار و 200 نفر به صورت مستقيم در شركت هاي دانش بنيان استان در مجموعه پارك علم و فناوري مازندران اشتغال دارند.
براساس اعلام رئيس اداره ثبت اختراع و مالكيت معنوي ايران، بطور ميانگين سالانه 13 تا 15 هزار اظهارنامه اختراعات در كشور ثبت مي شود كه بعد از بررسي و غربالگري، حدود يك سوم تا يك چهارم آن ثبت نهايي مي شود و ايران به لحاظ ثبت اختراع جزء 20 كشور جهان محسوب مي شود.
مازندران داراي يك پارك علم و فناوري و 12 مركز رشد است كه چهار مركز آن از جمله ساري ، آمل ، نوشهر و سيمرغ مستقيم زير مجموعه پارك علم و فناوري فعاليت دارند.
1295/ 1602/1899

سرخط اخبار استان‌ها