۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۰۵
کد خبر: 83214477
T T
۰ نفر
نظام اسلامی خدمات ارزنده‌ای در خدمت به قرآن صورت داده است

تهران- ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه نظام اسلامی تلاش‌های فراوانی در زمینه معرفی و تبیین آموزه‌های قرآنی رقم زده است، تاكید كرد: هنوز با آنچه كه باید در خدمت به قرآن صورت داد، فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،سید عباس صالحی دوشنبه شب در بیست و سومین آیین تكریم خادمان قرآن كریم جمهوری اسلامی ایران،اظهار داشت: نخستین خادم قرآن رسول اكرم (ص) بود كه با فاصله از خادم حقیقی قرآن می توانیم به عنوان خادم قرآن كریم دست پیدا كنیم.
وی با اشاره به اینكه بیش از 220 نفر تاكنون به این عنوان رسیده اند، تاكید كرد: این افراد به وجود پیامبر اكرم (ص) قرابت بیشتری پیدا كرده اند كه افتخاری بزرگ و بی بدیل یه حساب می آید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینكه در نظامی زیست می كنیم كه تحركات و تلاش های فراوانی در خدمت به قرآن به وجود آورده است، خاطرنشان كرد: درود فراوان بر امام خمینی (ره) كه دریچه های جدیدی برای خدمت به قرآن گشود و همچنین رهبر معظم انقلاب كه ولایت خلف و صالح ایشان هستند.
صالحی همچنین با اشاره به اینكه در زمینه خدمت به قرآن با آنچه كه باید به آن برسیم فاصله داریم، تصریح كرد: به صدف های قرآنی نزدیك تر شده ایم و صدف های بسیاری از ساحل قرآن كریم گرد آورده ایم.
به گفته وی، گوهر قرآن جامعه و انسان است و ما باید از انسان به پیامبر عظیم الشان اسلام محمد مصطفی (ص) و از جامعه به مدینه النبی برسیم.
عضو كابینه دولت دوازدهم همچنین حضور در جمع خادمان قرآنی را توفیقی برای خود دانست و ابراز امیدواری كرد: خادمان این راه های رسیدن و خدمت به قرآن را كوتاه تر كنند.
صالحی ضمن سپاسگزاری از عنوان دریافتی خادم افتخاری قرآن كریم، تاكید كرد:قرآن كریم به عنوان تمایزات گوناگون با كتاب های دیگر دارد كه این كتاب را به گونه ای دیگر قرار داده كه ویژگی های آن بر ارتباط بین انسان و قرآن موثر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود، آداب ظاهری خواندن قرآن كریم، تاثیر قرائت و ترتیل در فهم آن و تاثیر بر جان آدمی را از دیگر تفاوت های ویژه قرآن كریم با دیگر كتاب ها عنوان كرد كه باید به آنها توجه شود.

** اهدای خادم افتخاری قرآن به وزیر فرهنگ
همزمان با بیست و سومین آیین تكریم خادم قرآن كریم جمهوری اسلامی ایران، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان« خادم افتخاری قرآن كریم» دریافت كرد.

** معرفی و تجلیل از خادمان قرآن

پس از افتتاح سامانه جامع قرآنی، محمدرضا حكیمی و فتح الله نجار زادگان در رشته تحقیق و پژوهش قرآن، امیر آقایی در رشته حفظ كل قرآن كریم، رحیم خاكی و علی اكبر ملكشاهی در رشته قرائت قرآن كریم، محمد علی باشه آهنگر در رشته هنرهای قرآنی، حسین آیات در رشته خوشنویسی كتابت قرآن كریم، حسین علمی و نسرین نافذ كلام در رشته آموزش قرآن كریم، اكبر خاكساری و هادی قبادی در رشته مدیریت قرآنی و سید یحیی یثربی در رشته ترجمه قرآن كریم به عنوان خادمان بیست و سومین آیین تجلیل از خادمان قرآن كریم معرفی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون قرآن و عترت وی از تمامی خادمان قرآنی تجلیل بعمل آمد.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **

سرخط اخبار فرهنگ