کتاب‌ عصای دست والدین/ تربیت نسل آینده؛ ضرورت به روزرسانی آگاهی بزرگترها

تهران- ایرنا- کتاب خوب می‌تواند بهترین همراه پدران و مادران در تربیت نسلی اخلاق‌مدار، مستعد و مجهز به دانش‌ روز باشد؛ نمایشگاه کتاب بستری است مطلوب تا والدین بتوانند با انتخاب‌هایی درست مسیری روشن را برای فرزندان خود رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بخش کتاب کودک و نوجوان طی چند روز نمایشگاه بیش از هر غرفه و بخش دیگری شلوغ‌ بود؛ این روزها که مدارس در آستانه تعطیلی و شروع امتحانات قرار دارند، شاید فرصتی طلایی برای حضور کودکان و نوجوانان در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد تا با گذر از راهروهای نمایشگاه کتاب‌هایی را که دوست دارند،‌ خریداری کنند.

این که کتاب چقدر می‌تواند راهنما و عصای دست والدین باشد تا بتوانند مسیر رشد و آگاهی فرزندان خود را روشن‌تر و فراخ‌تر کنند، سوژه‌ای بود که آن را از والدین حاضر در نمایشگاه پرسیدیم.

پدر جوانی که کودکی در بغل داشت و دست فرزند دیگرش را هم گرفته بود، از شلوغی نمایشگاه گفت. او معتقد است که نمایشگاه امسال از حیث کتاب‌های تازه منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان چشمگیر است. او که امروز توانسته بود چند ساعتی از محل کار خود مرخصی بگیرد و فرزندانش را به نمایشگاه بیاورد گفت: باید برای کودکان وقت گذاشت. کودکان، آینده‌ این سرزمین هستند و در این میان کتاب‌های خوب می‌توانند عصای دست والدین در تربیت نسلی بهتر برای آینده‌ای تازه‌تر باشند.

کتاب‌ عصای دست والدین/ تربیت نسل آینده؛ ضرورت به روزرسانی آگاهی بزرگترها

مادر میانسالی هم که نوه‌اش را به نمایشگاه آورده بود گفت: من خودم گاهی می‌نویسم و نوشته‌هایم برگرفته از کتاب‌هایی است که تاکنون خوانده‌ام. من خوشحالم که توانسته‌ام با مطالعه خوب فرزندانی را به جامعه تحویل دهم که امروز ثمره همان فرزندان به همراه من به نمایشگاه کتاب محل نشر اندیشه‌ها و گفتمان ادب و هنر آمده است.

مادر جوانی که دبیر است ، گفت: تلاش می‌کنم به والدین کمک کنم تا علاوه بر کتاب‌های درسی کتاب‌های غیردرسی نیز برای فرزندان خود تهیه کنند و خودم هم به طور مستمر در حوزه‌های مختلف به ویژه تربیت کودکان و نوجوانان مطالعه داشته باشم، چرا که جامعه امروز ما هر روز نسبت به روز قبل خود نوآورتر و همراه با فناوری‌های تازه‌تری است و اگر به دانش روز و امکانات جدید مجهز نباشیم در تربیت فرزندان خود به موفقیت‌های زیادی دست پیدا نمی‌کنیم.

به گفته او، کودکان امروز تفاوت‌های بسیاری با نسل‌های ما و نسل‌های قبلی دارند و برآورده کردن نیازهای آنان مستلزم دانش و آگاهی‌های تازه‌تری است.

کتاب‌ عصای دست والدین/ تربیت نسل آینده؛ ضرورت به روزرسانی آگاهی بزرگترها

پدربزرگی هم به همراه پسر و فرزند خود به نمایشگاه آمده بود و کتابی در حوزه تربیت کودکان در دست داشت. شاید برای یک پدربزرگ مطالعه چنین کتابی آن هم وقتی دیگر، فرزندانش از آب و گل درآمده باشند چیز عجیبی باشد.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: انسان هر زمانی نیاز به مطالعه دارد. شاید فرزندانم به خاطر دغدغه‌های زیاد فکری و کاری، گاهی نتوانند به تمام نیازهای نوه‌هایم پاسخ دهند، پس من که وقت آزاد بیشتری دارم باید با مطالعه کتاب و دانش اندوزی یار و یاور آنها در تربیت فرزندانشان باشم.

کتاب‌ عصای دست والدین/ تربیت نسل آینده؛ ضرورت به روزرسانی آگاهی بزرگترها

کتاب منشاء اثرات بسیاری است و جوامع مختلف از طریق نوشته‌های نویسنده‌های مشهور دچار تغییرات و تحولات بسیاری شده‌اند؛ خانواده هم به مانند یک جامعه می‌تواند با برخورداری از آثاری ارزشمند تربیت کننده نسل‌هایی باشد که جوامع بسیار دیگری را بسازند و تحول آفرین باشند.

کودکان نسل فردای جامعه نیازمند تزریق اندیشه‌هایی هستند تا با کاربرد آنها خالق ایده‌هایی نو برای ساختن جامعه‌ای متمدن و پیشرفته باشند و این والدین هستند که می‌توانند با کمک گرفتن از مطالعه و کتاب زمینه این اعتلا را برای آنها روشن کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha