۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۱۱
کد خبر: 83214319
T T
۰ نفر
دقت موشك هاي ايران در دنيا بي نظير است

قم - ايرنا - رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي گفت: دقت موشك هاي ايراني در دنيا بي نظير است و مي تواند با كمترين ميزان خطا به هدف برخورد كند.

به گزارش ايرنا، سردار سرلشكر محمد باقري عصر دوشنبه در پژوهشگاه علوم اسلامي امام صادق(ع) قم، افزود: هم اكنون موشك خرمشهر ما در تست هاي نهايي در فاصله يكهزار و 300كيلومتري با كمتر از يك متر خطا به هدف برخورد مي كند كه اين موضوع در دنيا بي نظير است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حادثه تروريستي جنوب شرق كشور، گفت: حقيقت آن است كه در ماه هاي اخير با سرمايه گذاري دشمنان توطئه هاي زيادي در اين منطقه انجام مي شود كه بيش از 95 درصد اين توطئه ها قبل از اجرا كشف و خنثي مي گردد.
وي ادامه داد: تمهيدات لازم براي جلوگيري از تكرار اين حوادث تروريستي و انتقام از عاملان آن براي پايداري امنيت منطقه انديشه شده است تا ديگر شاهد چنين رخدادهايي نباشيم.
سرلشكر باقري در ادامه سخنان خود با اشاره به اين كه فقه شيعه داراي ابعاد بسياري براي اداره امور حاكميت در بخش هاي مختلف از جمله امنيت است، گفت: در دوران كوتاه حاكميت رسول الله(ص) و حضرت علي(ع) فرصت كافي براي تبيين همه زواياي دين مبين اسلام فراهم نشد و ما امروز نيازمند تحقيق و نوآوري در ابعاد مختلف فقهي براي پاسخگويي به مسائل جاري براساس شريعت اسلام و فقه شيعي هستيم.
وي بيان كرد: دستوراسلام در دوران غيبت هم همين است كه در اين زمان براي دستيابي به پاسخ سوالات فقهي به علماي دين مراجعه شود.
وي ادامه داد: امروز جمهوري اسلامي ايران زير پرچم ولايت به عنوان كشوري مستقل و آزاد در جهان شناخته مي شود و مي خواهد در همه ابعاد به ويژه دفاع و امنيت تمام احكام اسلام را اجرا كند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح ما وظيفه دارند بر اساس قواعد اسلام امنيت كشور را برقرار كنند و اين مساله نيازمند تبيين مسائل فقهي است.
وي ادامه داد: وظيفه نهادهاي علمي همچون پژوهشگاه امام صادق(ع) اين است كه با تحقيق و پژوهش عميق در ابعاد مختلف فقهي، سطح اعتقادات و بصيرت نيروهاي مسلح نظام را افزايش دهند كه اين وظيفه سنگيني است.
وي با بيان خاطراتي از زمان دفاع مقدس گفت: در مقطعي از جنگ تحميلي براي تحقيق در مورد مسائل فقهي جنگ خدمت علماي برجسته رسيديم و در مدت چهار روز مطالب خوبي را در اين حوزه گردآوري و در 15 هزار نسخه به فرماندهان نظامي ارائه كرديم.
وي افزود: در حوزه علميه قم و مراكزي همچون پژوهشگاه امام جعفر صادق(ع) ظرفيت و مخازن علمي بسياري وجود دارد كه مي تواند پاسخگوي بسياري از سئوالات نيروهاي مسلح باشد.
وي ادامه داد: لازم است در اين مراكز علمي به ابعاد فقهي مورد نياز تمام نيروهاي مسلح از جمله سپاه پاسداران، ارتش جمهوري اسلامي و نيروي انتظامي توجه شود چرا كه هر كدام از اين دستگاه ها، مسائل مخصوص به خود را دارند كه با ساير نهادهاي نظامي متفاوت است.
همچنين در اين مراسم با حضور سردار سرلشكر باقري از كتاب هاي «راهكارهاي مقابله با جنگ تمام عيار اقتصادي»، «سند تحول پژوهشگاه علوم اسلامي امام صادق(ع)»، «نگرش نو به انقلاب اسلامي» و «ايران در 40 سالگي انقلاب اسلامي» رونمايي شد و ايشان از بخش هاي مختلف پژوهشگاه بازديد كرد.
پژوهشگاه علوم اسلامي امام صادق(ع) در سال 1359 با هدف تهيه متون عقيدتي و سياسي مورد نياز رزمندگان اسلام با عنوان مركز بررسي زير نظر شهيد بزرگوار محلاتي- نماينده وقت امام در سپاه پاسداران- در قم تاسيس شد. سپس مسئوليت تدوين متون آموزشي عقيدتي- سياسي و پژوهش‌هاي مورد نياز سپاه و بسيج به اين نهاد واگذار و نام آن مركز تحقيقات اسلامي شد.
در سال 1373 به صورت اصولي تبديل آن به پژوهشكده از سوي وزارت علوم تصويب شد و در سال 1376 با عنوان پژوهشكده تحقيقات اسلامي با سه گروه سياسي، اجتماعي و الهيات موافقت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري را به طور قطعي كسب كرد. گسترش فعاليت هاي پژوهشي اين پژوهشكده و استقبال مراكز نظامي و انتظامي از آثار باكيفيت آن باعث شد در سال 1392 موافقت اصولي ارتقاي پژوهشكده به پژوهشگاه اخذ شود. سپس بنا به درخواست ستاد فرماندهي كل قوا با ابلاغ رهبر معظم انقلاب در سال 1393 به پژوهشگاه علوم اسلامي امام صادق(ع) ارتقا يافت و پژوهش هاي اسلامي و انساني و تهيه متون آموزشي مورد نياز سازمان هاي عقيدتي- سياسي نيروهاي مسلح(نيروي انتظامي، ارتش، وزارت دفاع) و نمايندگي ولي فقيه در سپاه به آن واگذار شد و اساسنامه آن پس از تصويب معظم له ابلاغ گرديد.
7405/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها