۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۳۶
کد خبر: 83214270
T T
۰ نفر
قدرداني دفتر رييس جمهوري از استقبال صميمي مردم استان هرمزگان

بندرعباس - ايرنا - دفتر رييس جمهوري اسلامي ايران در پيامي با قدرداني از استقبال صميمي مردم استان هرمزگان از كاروان دولت تدبير و اميد، ابراز اميدواري كرد كه با اجرايي شدن كامل طرح‏هاي مصوب دولت در سفرهاي استاني و استفاده مطلوب از نيروهاي بومي، توجه بايسته به استعدادهاي سرزميني و حمايت بيشتر از توان بخش خصوصي، اين استان بيش از پيش پيشرفت كرده و توسعه يابد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، در متن پيام دفتر رييس جمهوري اسلامي آمده است: در آغاز پنجمين دهه از حيات بالنده انقلاب اسلامي، حضور در ميان مردم مومن و سرافراز استان هرمزگان، توفيق و فرصت ارزشمند ديگري براي كاروان دولت تدبير و اميد بود.
اين پيام مي افزايد: آنچه سفر به سواحل زيباي هرمزگان و مشاهده شكوه خليج هميشه فارس با جزاير پر طراوت‌اش را در خاطر ماندگار مي‏نمايد، خونگرمي و مهرباني كم‏نظيري است كه در اين خطه موج مي‏زند. روحيه‏اي كه ريشه در تاريخ، فرهنگ و باورهاي عميق مذهبي و بومي مردم اين استان دارد. ديدار با چنين مردماني و آشنايي نزديك با مسائل و مشكلات آنان كه زندگي خود را با سربلندي و مرزباني از خليج فارس توأم نموده‏اند، همواره روحيه‏بخش و خاطره‏انگيز است.
در اين پيام آمده است: با عنايت به نگاه ويژه دولت تدبير و اميد به اين استان استراتژيك، و ‌پيرو مصوبات سفرهاي استاني قبلي، در اين سفر نيز بهره‏برداري از طرح‌ها و پروژه‌هاي مهم زيربنايي، صنعتي، عمراني و كشاورزي ازجمله افتتاح فاز سوم پالايشگاه ستاره خليج فارس، طرح گازرساني به شهرستان‌هاي استان، گسترش مزارع پرورش و توليد ماهي و ميگو، سامانه‏هاي نوين آبياري، توسعه بندر لنگه، تكميل بزرگراه ساحلي منطقه و ساير اقدامات لازم، مورد توجه قرار گرفت؛ كه به ياري خدا با عملياتي شدن اين طرح‏ها و برنامه‏ها، شاهد تحولي بنيادي در عرصه پيشرفت و آباداني استان خواهيم بود.
اين پيام مي افزايد: همچنين در اين سفر با حضور رياست محترم جمهوري، از زيردريايي فاتح نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران رونمايي شد كه اين موفقيت، گام ارزنده و ارزشمند ديگري در جهت خودكفايي در صنايع دريايي و ارتقاي توان دفاعي كشور بود.
دفتر رييس جمهوري در پيام خود آورده است: به پاس استقبال صميمي مردم استان از كاروان دولت تدبير و اميد، از اقشار مختلف مردم استان به خصوص مردم پرتلاش بندرلنگه، بستك و خمير، ائمه جمعه و جماعات، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي، خانواده‏ هاي معظم شهدا و ايثارگران، شخصيت‏هاي علمي، فرهنگي و مذهبي، اصناف، كارگران، اصحاب رسانه، صدا و سيماي استان، نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي و ساير اقشار و گروه‌هاي سياسي و اجتماعي استان قدرداني مي كنيم.
اين پيام مي افزايد: اميد است با اجرايي شدن كامل طرح‏هاي مصوب دولت در سفرهاي استاني و استفاده مطلوب از نيروهاي بومي، توجه بايسته به استعدادهاي سرزميني و حمايت بيشتر از توان بخش خصوصي، شاهد پيشرفت و توسعه پايدار و روزافزون در اين استان مهم باشيم.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز يكشنبه وارد هرمزگان شد و با مردم شهرهاي بندرلنگه، بستك و پارسيان ديدار كرد.
رييس جمهوري عصر يكشنبه همچنين از مجتمع كارخانه هاي منطقه يكم نيروي دريايي ارتش ديدن كرد و با نحوه فعاليت آنها آشنا شد. همچنين در آيين پيوست زيردريايي فاتح نيروي دريايي ارتش شركت كرد.
در جريان سفر دكتر روحاني به هرمزگان همچنين، 22 طرح دريايي و بندري استان هرمزگان از جمله 12 دستگاه جرثقيل پيشرفته كشتي به ساحل(گنتري كرين) شامگاه يكشنبه در بندر شهيد رجايي به صورت ويدئوكنفرانس به بهره برداري رسيد.
بهره برداري و عمليات اجرايي 460 طرح كشاورزي و شيلاتي،طرح بهسازي شبكه شمالي آب و طرح تغذيه مصنوعي دشت شميل و آشكارا در هرمزگان از ديگر طرح هاي افتتاحي سفر رييس جمهوري به هرمزگان بود.
از دستاوردهاي اين سفر بهره برداري از طرح هاي بزرگ از جمله تكميل مرحله سوم پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس و توليد بنزين پالايشگاه نفت بندرعباس بود.
با تكميل طرح هاي پالايشگاه هاي نفت ستاره خليج فارس، پالايش نفت بندرعباس و پالايشگاه تبريز در مجموع ظرفيت توليد بنزين باكيفيت يورو4 و 5 ، به 76 ميليون ليتر در روز افزايش يافت.
با به مدار آمدن پالايشگاه ستاره خليج فارس به راحتي مي توان 400 بشكه ميعانات نفتي به ظرفيت كشور اضافه كرد.
شركت در نشست شوراي اداري و گفت و گوبا خبرنگاران از ديگر برنامه هاي سفر رييس جمهوري به استان هرمزگان بود.
7198/6048

سرخط اخبار استان‌ها