۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷
کد خبر: 83214167
T T
۰ نفر
تجليل و زنده نگه داشتن ياد پيشكسوتان كار پسنديده اي است

تهران - ايرنا - نايب رييس دوم مجلس گفت: تجليل و زنده نگه دادن ياد پيشكسوتان سنت حسنه و كار پسنديده اي است.

به گزارش ايرنا، علي مطهري امروز- دوشنبه- در آيين نكوداشت «سيد علاءالدين ميرمحمد صادقي» پيشكسوت كارآفرين ضمن قدرداني از اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران در برگزاري اين مراسم بزرگداشت، شهيد مطهري معتقد بود كه طرح بزرگداشتي براي مرحوم علامه طباطبايي در زمان حيات ايشان برگزار كنند و اين مساله را در قم مطرح كرد كه البته برخي ها مخالفت كردند و نظرشان بر اين بود كه اگر قرار است بزرگداشتي برگزار شود بايستي اول براي امام (ره) اين مراسم را بگيريم كه البته امام در آن زمان در نجف بودند و اين كار انجام نشد.
نايب رييس دوم مجلس بيان كرد: ما زماني يك انسان را كامل مي دانيم كه همه ارزش هاي انساني در او به طور هماهنگ رشد كرده باشد نه به صورت تك بعدي و به شكلي كه فقط عبادت يا جهاد يا مقاومت در او رشد كرده و بقيه ارزش ها در او معطل باقي مانده باشد.
مطهري تصريح كرد: البته مصداق انسان كامل از نظر ما امامان معصوم و پيامبران هستند و طبيعي است كه رسيدن به اين مقام بسيار مشكل و يا حتي نامقدور است.
وي اضافه كرد: به تعبير شهيد مطهري اگر نمي توانيم انسان كاملي باشيم لااقل متعادل باشيم و اگر نمي توانيم همه ارزش هاي انساني را در خودمان رشد بدهيم لااقل در آن سطحي كه برايمان ممكن است، اين كار را انجام دهيم و خودمان را به الگوي انسان كامل نزديك كنيم.
نايب رييس دوم مجلس در توصيف شخصيت حاج سيدعلاءالدين ميرمحمد صادقي گفت: با توجه به شناخت اجمالي كه از ايشان دارم بايد گفت كه ايشان يك فعال اقتصادي و مسئوليت پذير هستند كه بينش فرهنگي و صبر و حوصله و بردباري در انجام كارها داشته است.
مطهري افزود: حاج سيدعلاءالدين ميرمحمد صادقي از دهه 30 با شهيدان مطهري و بهشتي و ساير روحانيون آگاه در ارتباط بودند كه اين خود يك هنر است و هنر گوهريابي بسيار مهم است.
وي يادآور شد: يكي از ويژگي هاي شهيد مطهري همين گوهريابي بود. مثلا شخصيتي كه يك سال گمنام بود شهيد مطهري او را كشف مي كرد. امام (ره) را نيز در قم اولين نفر شهيد مطهري كشف كرد.
نايب رييس دوم مجلس تصريح كرد: به قول مرحوم آيت الله منتظري، شهيد مطهري در آن زمان كه ما تحصيل مي كرديم مي گفتند كه امام (ره) را در حوزه علميه هنوز كسي نمي شناسد و او در آينده گل خواهد كرد و حوزه علميه بعدا خواهد فهميد كه ايشان چه شخصيتي است.
فرزند شهيد مطهري عنوان كرد: علامه طباطبايي كه شخصيت بزرگي نيز است را شهيد مطهري كشف كرد.
وي گفت: حاج سيدعلاءالدين ميرمحمد صادقي در دهه 30 به سراغ شهيد مطهري رفت و متوجه شد كه ايشان فرد برجسته اي است و بعد از طريق وي نيز به خدمت شهيد بهشتي رفت كه مراودات آنها ادامه پيدا كرد و منجر به تشكيل هيات هاي موتلفه اسلامي شد كه اين خود يك نكته مثبتي است كه بايد قدرشناس آن باشيم.
به گزارش ايرنا، آيين نكوداشت حاج سيدعلاءالدين ميرمحمد صادقي عصر امروز -دوشنبه- به پاس هفتاد سال خدمت كارآفريني، مسيوليت اجتماعي، و نيكوكاري با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري و جمعي از فعالان اقتصادي دولتي و خصوصي و شماري از شخصيت هاي سياسي و فرهنگي و اجتماعي كشور در محل اتاق بازرگاني ايران برگزار شد.
«سيد علاالدين ميرمحمد صادقي» در سال 1310 در اصفهان به دنيا آمد؛ از همان دوران كودكي وارد بازار كار شد پس از دهه ها تلاش در ميدان كسب و كار و فعاليت هاي خيرخواهانه توانست نام خود را به عنوان كارآفرين نيكوكار جاودانه كند.
او بيش از 70 سال از عمر خود را صرف كارآفريني، نيكوكاري و مسئوليت اجتماعي كرد و در تاسيس موسسات خيريه، صندووق هاي قرض الحسنه، مراكز علمي، آموزشي، درمان و مدارس زيادي نقش آفرين بود.
پس از انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني (ره) به همراه هفت تن از همراهانش به اتاق بازرگاني رفت و احياگر اتاق بازرگاني بعد از انقلاب اسلامي شد.
وي در چند دهه حضور در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران به تقويت اين نهات همت گماشت و در دوراني كه بخش خصوصي ايران در معرض انواع تهاجم ها قرار داشت با تمام توان به دفاع از اين جايگاه پرداخت.
سيام*3061*1535

سرخط اخبار سیاست