۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 83212824
T T
۰ نفر
رسانه هندي:سفر بن سلمان تنش بين اسلام آباد و دهلي را افزايش مي دهد

تهران- ايرنا- شبكه خبري 18 هند روز يكشنبه با اشاره به سفر بن سلمان به اسلام آباد نوشت سفر وليعهد عربستان تنش بين پاكستان و هند را افزايش مي دهد.

به گزارش ايرنا به نقل از اين شبكه خبري هند،سفر وليعهد عربستان سعودي به اسلام آباد درحالي صورت مي گيرد كه دولت هند در پي حادثه كشمير به شدت براي منزوي كردن پاكستان در سطح بين المللي تلاش مي كند.
بر اساس اين گزارش، محمد بن سلمان زماني به پاكستان سفر مي‌كند كه گروه‌هاي تروريستي با حمايت دولت اسلام آباد طي اقدامي تروريستي در منطقه كشمير باعث كشته شدن 44 نيروي نظامي هندي شدند.
هرچند دولت پاكستان دخالت در اين حمله را تكذيب كرد اما دهلي نو، با متهم كردن اسلام آباد در اين حمله به دنبال تنبيه پاكستان است.
براساس گزارش رسانه ها،محمد بن سلمان وليعهد عربستان قرار است در سفر امروز يكشنبه خود به پاكستان توافق نامه سرمايه گذاري به ارزش بيش از 10 ميليارد دلار امضا كند.
پيش از اين نيز عربستان با حمايت از دولت اسلام آباد و پرداخت وام شش ميليارد دلاري به اين كشور كمك بسزايي به مقامات پاكستاني براي خروج از وضعيت دشوار اقتصادي كرده بود.
به گفته كارشناسان اقتصادي، كمك شش ميليارد دلاري عربستان به پاكستان اجازه داد تا مقامات اين كشور با دستان باز به استقبال دريافت كمك‌هاي مالي صندوق بين‌المللي پول بروند.
به گفته رسانه‌هاي پاكستاني، بعد از سفر «شي جي پينگ» رئيس جمهوري چين به اسلام آباد در سال 2015، اين دومين سفر مهم براي دولت اسلام آباد به‌حساب مي‌آيد.
پيش از اين قرار بود، وليعهد عربستان بعد از سفر به پاكستان به مالزي رفته و از آنجا به هند سفر كند كه با توجه به لغو سفر به مالزي، وليعهد سعودي از اسلام آباد به دهلي نو سفر مي كند.
آساق**9473**1600

سرخط اخبار جهان