۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۳۳
کد خبر: 83208696
T T
۰ نفر
كتابخواني بايد به تغيير رفتار فرهنگي در جامعه منجر شود

دزفول - ايرنا - سرپرست فرمانداري ويژه دزفول بر ضرورت توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني در جامعه تاكيد كرد و گفت: كتابخواني بايد به تغيير رفتار فرهنگي در جامعه منجر شود.

به گزارش ايرنا محمد حيدري پنجشنبه در نشست شوراي كتابخواني شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداري افزود: مهمترين ابزار آموزش در دنيا همچنان كتاب است و فناوري هاي مدرن نتوانسته اند جاي آن را بگيرند.
وي با اشاره به روايات درخصوص مكتوب كردن دانش ها گفت: ارتقاي علمي بر پايه نوشتن مقالات و مكتوب كردن دانش ها است.
سرپرست فرمانداري ويژه دزفول كتاب و كتابخواني را پايه پيشرفت و توسعه كشور دانست و افزود: همانطور كه براي توسعه فضاي فيزيكي كتابخانه ها تلاش مي شود بايد فرهنگ كتابخواني نيز توسعه يابد.
وي اظهار داشت: بايد از كتابخواني به سود تقويت فرهنگ عمومي استفاده شود و رفتار يك فرد كتابخوان با ديگر افراد متفاوت باشد.
حيدري از همكاري شهرداران براي توسعه فضاهاي فرهنگي و كتابخانه ها تقدير كرد و افزود: اميد است جلسات مربوط به كتابخانه ها منظم تر، بانشاط تر و قوي تر برگزار شوند.
وي با تاكيد بر لزوم همكاري ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و كتابخانه ها براي صدور مجوزها و استعلام ها افزود: بايد با ابتكارات ساده و همكاري دستگاه هاي مربوطه نسبت به رفع مشكلات فرهنگي اقدام شود.
7278/3022

سرخط اخبار استان‌ها