۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83208232
T T
۰ نفر
استاندارهمدان: وحدت بین جریان های سیاسی ایجاد شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان با تاكید بر ایجاد وحدت بین جریان‌های مختلف نظام گفت: هنر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی ایجاد وفاق و همدلی بین جریان‌های مختلف سیاسی است.

سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در آیین معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: تمامی جریانهای سیاسی باید برای توسعه استان تلاش كنند نه اینكه احزاب به مانع و ترمز بدل شوند.
استاندار همدان ادامه داد: با توجه به تعامل مطلوب مجمع نمایندگان، نماینده ولی فقیه در استان و شورای تأمین باید این تعامل الگوی احزاب و تشكل های سیاسی قرار گیرد.
شاهرخی خواستار برگزاری مستمر نشست های مشترك با احزاب شد و افزود: همدان از استان های پیشرو كشور در تشكیل خانه احزاب بود.
استاندار همدان خاطر نشان كرد: پس از وقایعی نظیر ناآرامی دی ماه 96، خروج آمریكا از برجام، فشارهای سنگین اقتصادی و رسانه‌‌ای آمریكا، دشمن بر این باور بود كه كه مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضور نمی یابند.
شاهرخی اضافه كرد: دشمنان بر این باور بودند كه نظام پشتیبانه مردمی خود را از دست داده است اما ملت ایران در 22 بهمن امسال حماسه‌ ای به یاد ماندنی رقم زد.
وی پیوند مردم و نظام را ناگسستنی دانست و افزود: مردم بدون توجه به مشكلات اقتصادی در شرایط نامساعد جوی در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند.
استاندار همدان گفت: حضور معاون اول رییس جمهوری و سركشی به 6 شهرستان، حضور وزیر نیرو و معاونان وزرا در استان دهه فجر متفاوتی را برای همدان در سال جاری رقم زد.
شاهرخی افزود: 707 طرح عمرانی دهه فجر امسال بهره برداری و عملیات اجرایی 90 طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد.
وی توجه سرمایه اجتماعی را یكی از اولویت های دولت اظهار داشت و گفت: كنترل آسیبهای اجتماعی یكی از تكالیف بوده و در تقسیم كار ملی در 18 حوزه سازوكارهایی مشخص شده است.
استاندار همدان ادامه داد: در حوزه حاشیه نشینی، ستاد بازآفرینی تشكیل شده و دولت برای توجه به مناطق حاشیه شهر برنامه هایی تدوین كرده است.
شاهرخی بیان كرد: رییس جمهوری بر ضرورت واگذاری امور به مردم در قالب سازمان‌های مردم نهاد تاكید دارند بنابراین مسئولان دستگاه ها نیز باید برای سپردن امور به سمن ها فعال شوند.
وی افزود: می توان با بهره گیری از توان سمن ها تحول جدی در استان ایجاد كرد و لازمه تحقق این موضوع واگذار كردن مسئولیت ها به سمن ها است.
استاندار همدان با تاكید بر اینكه دولت به تنهایی نمی‌تواند همه امور را انجام دهد بیان كرد: به منظور بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد در یكسال گذشته با 700 تن از اعضای سمن‎ها، 600 روحانی و بیش از یك هزار و 400 تن از جوانان نشست هایی برگزار شد.
شاهرخی اضافه كرد: برای نخستین بار هیأت اندیشه ورز در همدان تشكیل شد و معاون اول رییس جمهوری این اقدام را پسندیدند و به عنوان الگو در كشور معرفی كردند.
مصطفی آزادبخت با پیشنهاد سید سعید شاهرخی استاندار همدان و حكم وزیر كشور به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان منصوب شد.
در سوابق اجرایی آزادبخت فرمانداری اسدآباد، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر و مدیركل حراست استانداری همدان دیده می شود.
7526/2087

سرخط اخبار استان‌ها