۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۷:۵۹
کد خبر: 83207443
T T
۰ نفر

400 كودك كار در مشهد شناسايي و ساماندهي شدند

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۷:۵۹
کد خبر: 83207443
400 كودك كار در مشهد شناسايي و ساماندهي شدند

مشهد- ايرنا- معاون امور اجتماعي اداره كل بهزيستي خراسان رضوي گفت: از ابتداي امسال تاكنون 400 كودك كار در كلانشهر مشهد توسط گزوههاي مددكاري اين اداره كل شناسايي و ساماندهي شده اند.

غلامحسين حقدادي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون طرح خدمات روزانه به كودكان كار اجرا مي شود به طوري كه حدود 80 كودك در مركز روزانه مربوط به اين موضوع حضور دارند.
وي اظهار داشت: حضور كودكان در خيابان و تلاش براي فعاليت اقتصادي و كسب درآمد، ناشي از مشكلات اقتصادي خانواده هاي آنان است كه آنان را از تحصيل و بسياري حقوق حقه خود باز مي دارد بنابراين راهكار مديريت اين پديده، رفع مشكلات خانواده هاي اين كودكان است.
وي گفت: با هدف كاهش و كنترل پديده كودكان خياباني، حمايت از خانواده هاي آنان و خدمات مددكاري به آنان ارائه مي شود اما همچنان بازگشت 20 درصد كودكان شناسايي شده به خيابان ها گزارش مي شود.
حقدادي افزود: توانمندكردن خانواده هايي كه دچار مشكلات اقتصادي متعدد هستند بسيار سخت است و تلاش مي كنيم با ارائه آموزش به خانواده، ارائه كمك تحصيلي به كودكان و پرداخت بخشي از هزينه هاي تحصيل از فشار اقتصادي بر خانواده بكاهيم.
وي اظهار داشت: 40 درصد از 400 كودك كار شناسايي شده را كودكان افغانستاني و اتباع خارجي تشكيل مي دهند.
هم اكنون حدود 400 هزار نفر در خراسان رضوي زيرپوشش بهزيستي استان خراسان رضوي هستند.
7496 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها