۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۳:۳۱
کد خبر: 83207409
T T
۰ نفر
گشت شبانه تعزیرات و دادستانی در میدان آزادی تهران

تهران - ایرنا - معاون دادستان تهران و ماموران تعزیرات حكومتی به اتفاق كارشناسان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكی به صورت شبانه نحوه فعالیت اغذیه فروشی‌های سیار میدان آزادی را رصد كردند و در این بازدید علاوه بر معدوم سازی مواد غذایی فاسد، برخورد‌های قضایی نیز صورت گرفت.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگار ایرنا، در این بازدید در چندین اغذیه فروشی سیار میدان آزادی موارد غیر بهداشتی زیادی به چشم خورد كه هم از ظروف نامناسب استفاده شده بود و هم مواد آماده شده ای همچون دل، جگر، قلوه، سنگدان، جوجه كباب و گوشت چرخ كرده آماده طبخ كباب، خارج از یخچال نگهداری می شد.
در این عملیات از خودروها و چرخ دستی هایی كه مشغول به فروش این مواد غذایی بودند حجم زیادی از این مواد كه در شرایط كاملا غیربهداشتی در كیسه های پلاستیكی نگهداری می شدند، كشف و معدوم شد.
همچنین در جریان این بازدیدها به دل و جگرهای یخ زده ای برخورد شد كه از نگاه كارشناسان بهداشت سازمان دامپزشكی كاملا غیر بهداشتی بود و باید به سرعت معدوم می شد، به همین دلیل ماموران برای اینكه مانع از مصرف دوباره این مواد شوند آنها را در سطل آشغال انداخته و روی آن ها مایع سفید‌كننده ریختند.
یكی از كارشناسان بهداشت سازمان دامپزشكی كشور پس از بازدید از مواد نگهداری شده در این خودروها، گفت: تمامی مواد پروتئینی داخل این خودروها كه در شرایطی كاملا غیر بهداشتی نگهداری شده، غیر قابل استفاده است.
دكتر قهری با اشاره به اینكه طبخ این مواد غذایی در چنین محل هایی كاملا غیر مجاز است، تاكید كرد: سلامت این مواد پروتئینی از نظر دامپزشكی مورد تائید نیست و در چنین شرایطی این مواد باید معدوم شوند.
وی افزود: همچنین در این بازدید به مواد پروتئینی از جمله دل، جگر، قلوه و سنگدان برخورد كردیم كه همگی یخ زده و تغییر رنگ داده بودند و هیچگونه نشان تولید و مصرف نیز نداشتند كه در برخی موارد هم بوی تعفن این مواد كاملا به مشام می رسید.
این كارشناس مسائل بهداشتی ادامه داد: متاسفانه در این بازدید در بسیاری از موارد هم از رنگ های مصنوعی در مرغ های فرآوری شده استفاده شده بود كه این هم غیر قانونی است.
همچنین یكی از كارشناسان وزارت بهداشت نیز درباره فعالیت این اغذیه فروشی های سیار غیر مجاز گفت: متاسفانه نه تنها افراد مشغول در این اغذیه فروشی ها به هیچ وجه آموزش ندیده اند بلكه هیچ كدام از آنها لباس كار، كلاه و دستكش هم نداشتند.
وی افزود: همچنین در این بازدید مشخص شد كه هیچكدام از این افراد كه به طور غیرمجاز مشغول به فعالیت در بخش طبخ و فروش مواد غذایی هستند، كارت بهداشت ندارند.
بهروز طالبیان رئیس گشت‌های مشترك سازمان تعزیرات حكومتی استان تهران نیز در پایان این بازدید با اشاره به اینكه كم كم به روزهای پایانی سال نزدیك می شویم و مردم بیشتر از این مواد غذایی آماده استفاده می كنند، گفت: قطعا گشت‌های تعزیرات حكومتی كار نظارتی خود را به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی و رضایت مندی مردم در سطح استان افزایش می‌دهند.
در این گشت شبانه كه بیش از دو ساعت به طول انجامید، علاوه بر كارشناسان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكی كشور و رئیس گشت‌های مشترك سازمان تعزیرات حكومتی استان تهران و كاركنان این سازمان، معاون دادستان تهران، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی ایران، رئیس شعبه 13 ویژه جرائم پزشكی و رئیس ساختمان بهداشت و قاچاق سازمان تعزیرات حكومتی نیز حضور داشتند.
شبد**1953**1379
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد