۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰:۰۱
کد خبر: 83207383
T T
۰ نفر
31كیسه زعفران قاچاق در گمرك مهران كشف شد

ایلام - ایرنا-سرپرست گمركات استان ایلام گفت: 31 كیسه حاوی زعفران قاچاق به وزن 20 كیلو و 880 گرم در گمرك مرزی مهران كشف شد.

روح الله غلامی عصرسه شنبه در گفت وگویی خبری ارزش ریالی زعفران مكشوفه قاچاق را بیش از 2میلیارد و 239 میلیون ریال عنوان كرد.
وی توضیح داد: ماموران گمرك مهران این میزان زعفران كه خلاف واقع اظهار شده بود با رصد تشریفات گمركی 3 دستگاه كامیون حامل كالاهای صادراتی به عراق كشف كردند.
وی افزود : این محموله افزون بر 31 كیسه زعفران شامل 126 كارتن لوازم آرایشی و بهداشتی، 45 رول عایق رطوبتی، و 109800 حبه قرص كلاژن بود.
سرپرست گمركات استان ایلام تصریح كرد: در 10 ماه منتهی به دی ماه 97، كشفیات كالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ریالی رشد 1100 درصدی داشته است.
به گزارش ایرنا،قاچاق كالا در مرز و گمرك مهران معمولا از داخل به خارج از كشور صورت می گیرد و دارو و تجهیزات پزشكی، آهن آلات، سوخت نفت و گاز و زیورآلات اصلی ترین كالاهای كشف شده در گمرك تجاری مهران هستند.
خروجی بین المللی و گمرك مرزی مهران به عنوان نزدیك ‌ترین مرز تجاری ایران به بغداد و عتبات شهر مرزی كشور به پایتخت عراق و عتبات عالیات این كشور است كه امروز به كانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با كشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط 600 كامیون حامل كالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمركی به كشور عراق صادر می شود.
مهران در 85 كیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.
6034

سرخط اخبار استان‌ها