۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۳۴
کد خبر: 83207286
T T
۰ نفر
ترامپ خواستار استعفای نماینده زن منتقد صهیونیست ها شد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریكا خواستار استعفای زن مسلمان عضو مجلس نمایندگان این كشور به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیست ها در واشنگتن شد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا خواستار كناره گیری «ایلهان عمر» عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریكا شد.
ترامپ گفت: فكر می كنم او باید استعفا دهد یا اینكه از كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریكا كناره گیری كند.
عمر كه به دلیل انتقاد از نفوذ لابی گران در سیاست ایالات متحده مورد هجمه قرار گرفته بود، بار دیگر از «نقش مشكل ساز» لابی ها انتقاد كرد.
«گلن گرینوالد» خبرنگار غربی در توئیتی نوشته بود: «كوین مك كارتی» رهبر اكثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت كالیفرنیا تهدید كرده «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» را به دلیل انتقاد از اسرائیل مجازات می كند.
وی افزود: عجیب است كه رهبران سیاسی آمریكا چقدر زمان صرف می كنند تا از یك كشور خارجی (رژیم صهیونیستی) دفاع كنند حتی اگر دفاع آنها به معنای حمله به آزادی بیان آمریكایی ها باشد.
عمر نماینده دموكرات ایالت مینه سوتا روز یكشنبه این توئیت را بازنشر كرده و نوشته بود: «این به خاطر بنجامین هاست.» در زبان عامیانه آمریكایی ها به اسكناس های یكصد دلاری كه تصویر «بنجامین فرانكلین» از بنیانگذاران آمریكا روی آن قرار دارد، بنجامین گفته می شود. منظور عمر از بنجامین در این توئیت پول بود، اما لابی های صهیونیستی وی را متهم به یهودستیزی كردند.
وی همچنین به این نكته پرداخته بود كه لابی آیپك (كمیته روابط عمومی آمریكا و اسرائیل) به سیاستمداران آمریكایی پول می دهد تا از رژیم صهیونیستی حمایت كنند.
این نماینده مسلمان روز دوشنبه به وقت محلی در واكنش به انتقادها در بیانیه ای با بیان اینكه «هرگز قصدم این نبود كه مردم حوزه انتخابیه ام یا یهودیان آمریكایی را برنجانم» اظهار داشت: دوباره بر نقش مشكل ساز لابی گران در سیاست ما تاكید می كنم، خواه آیپك و «ان.آر.ای» (انجمن ملی سلاح) باشد یا صنعت سوخت فسیلی.
رهبران حزب جمهوریخواه در واكنش به توئیت روز یكشنبه ایلهان عمر خواستار بركناری وی از كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریكا شده بودند. برخی نمایندگان دموكرات نیز علیه وی موضع گرفته بودند.
شبد**9416**1010

سرخط اخبار جهان