۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱:۰۹
کد خبر: 83206037
T T
۰ نفر

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ایروان برپا شد

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱:۰۹
کد خبر: 83206037
جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ایروان برپا شد

مسكو - ایرنا - همزمان با راهپیمایی مردم در شهرهای مختلف ایران در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنی نیز در ایروان پایتخت ارمنستان باحضور سفرا و مقامات كشوری و لشكری برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در ارمنستان، این مراسم در حالی با میزبانی سید كاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان برگزار شد كه میهمانان ویژه ای از جانب دولت ارمنستان همچون «زهراب مناتساكانیان» وزیر امور خارجه این كشور در آن شركت كردند.
در آغاز این مراسم و بعد از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، سفیر ایران ضمن خیرمقدم به شركت كنندگان گفت كه پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری خردمندانه امام راحل (ره) تحول بزرگی در نظام بین المللی ایجاد كرد.
به گفته سجادی، قدرت های جهانی از جمله آمریكا از همان ابتدا با ایجاد توطئه های مختلف از جمله تحمیل جنگ و تحریم تلاش كردند این انقلاب را به شكست بكشانند در حالی كه در این راه ناكام ماندند.
سفیر كشورمان با اعلام اینكه جمهوری اسلامی ایران همواره با احترام به قوانین بین المللی حسن نیت خود را به اثبات رسانده است، افزود: با وجود اذعان مكرر مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی، آمریكا با نقض تعهدات بین المللی خود با خروج غیر قانونی از برجام اقدام به اعمال تحریم های یك جانبه علیه كشورمان و تنبیه كشورهای پایبند به برجام و قطعنامه 2231 سازمان ملل كرده است.
سفیر ایران اولویت كشورمان را داشتن بهترین روابط منطقه ای و توسعه همكاری ها با كشورهای همسایه دانست و افزود: همكاری منطقه ای و امنیت درون زا توسط كشورهای منطقه بهترین، كم هزینه ترین و پایدار ترین انتخاب برای رفاه و آرامش ملت های منطقه است و جمهوری ارمنستان از جایگاه ویژه ای در میان همسایگان ایران برخوردار است.
سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به سفرهای متقابل مسوولان دو كشور، به افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و ارمنستان و توسعه سفر گردشگران اشاره و ابراز امیدواری كرد: با فعال شدن منطقه اقتصادی مغری، ساخت خط سوم انتقال برق و دیگر طرح های مورد علاقه دو كشور شاهد توسعه روزافزون روابط در حوزه های گوناگون باشیم.
در ادامه این مراسم، زهراب مناتساكانیان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز ضمن تبریك چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت و دولت ایران، اظهار داشت كه دو كشور میراث داران تمدن های باستانی و غنی منطقه هستند و اولویت اصلی آنها باید احترام عمیق و مراقبت از فرهنگ های یكدیگر باشد.
مناتساكانیان دوستی میان مردم ایران و ارمنستان را به ویژه در عصر كنونی، الگویی از گفت وگوی میان فرهنگی و همزیستی بین ادیان و تمدن های مختلف دانست.
وزیر امور خارجه ارمنستان افزود: ارمنستان گفت وگوی سطح بالای سیاسی بین مقام های دو كشور، همكاری های اقتصادی و تجاری، روابط فرهنگی و آموزشی، ارتباطات بین مردم و همكاری در بسیاری از زمینه های دیگر را با ایران توسعه یافته ادامه خواهد داد.
وی ابراز امیدواری كرد: ایران و ارمنستان به توسعه همكاری های متقابل و سودمند خود ادامه دهند.
علاوه بر وزیر امور خارجه ارمنستان تعدادی از وزرای كابینه نظیر وزیر دادگستری و قائم مقام وزیر انرژی ارمنستان و اسقف كلیسای اچمیادزین در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشتند.
اروپام ** 1346 **

سرخط اخبار جهان